چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403

پویش مجازی «  یلدای فاطمی » در مدارس البرز راه اندازی شد

فرشته فهمیده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا این پویش در بستر شبکه آموزشی شاد مدارس البرز با رویکرد پاسداشت آیین های ایرانی در دستورکاری حوزه اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

وی هدف از برگزاری این پویش را ایجاد روحیه شاد و پویا، به اشتراک گذاری لحظات شیرین، آشنایی دانش آموزان با فرهنگ و آیین اقوام مختلف ایرانی در پاسداشت جشن های باستانی با نگاه فرهنگی و دینی ذکر کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز،  محورهای  موضوعی این پویش را خط تحریری، نقاشی، تکنوازی و حافظ خوانی  و عکس برای دانش آموزان و  فرهنگیان اعلام کرد و گفت: علاقه مندان از شب یلدا تا سوم دی ماه  سال فرصت دارند  آثار خود در کانال مدارس  محل تحصیل بارگذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی باید دارای شناسنامه کامل باشند و از هر محور سه اثر برگزیده به استان ارسال گردد، یادآورشد: آثاری که فاقد نام و نام خانوادگی صاحب اثر،نام پدر،کد پرسنلی (همکار)، کد ملی (دانش اموز)، شماره تماس مورد ارزیابی داوران استانی قرار نمی گیرد.

وی اضافه کرد: آثار برتراین پویش توسط داوران مجرب انتخاب و از نفرات اول تا سوم  هر رشته تجلیل به عمل می آید.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: درطولانی ترین شب سال دانش آموزان اهل هنر وقلم  اقدام به انتشار پیام های مختلفی با عنوان « یلدای فاطمی » می کنند.

وی تصریح کرد: یلدا مبارک از دیگر برنامه های خودجوش دانش آموزان البرز در فضای مجازی البته همراه با آیین های بومی اقوام مختلف ایرانی که در استان البرز زندگی می کنند را تشکیل می دهد.

فهمیده تاکید کرد: امسال نیز به رغم آبی بودن وضعیت کرونا یی استان اما برای حفظ سلامتی همچنان توصیه بریلدا در خانه داریم تا ویروس کرونا موج پیدا نکند و مدافعان سلامت در شرایط سخت قرار نگیرند.
استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …