جمعه , 21 اردیبهشت 1403

سه هزار محتوای آموزشی ویژه چهارشنبه سوری در مدارس البرز تولید شد

« علی حجرگشت» روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مراقبان، مربیان، کارشناسان  و دانش آموزان سفیرسلامت مدارس البرز با تولید محتواهای آموزشی و فرهنگی به زبان قلم، هنر و فناوری، آسیب ها و حوادث ناشی از مواد محترقه در روزهای پایانی سال به ویژه چهارشنبه سوری را برای دانش آموزان تشریح کردند.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل آموزش‌های پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال همانند سال های گذشته به مدارس البرز ابلاغ شده است،خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به منظور بازگو کردن حوادث تلخ ناشی از استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال برنامه های مختلفی را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، آتش نشانی و هلال احمر استان در بستر شبکه شاد  تدارک دیدند.

حجرگشت تصریح کرد: در این برنامه ها کارشناسان در بستر شبکه شاد مدارس البرز نسبت به آسیب ها، خطرات آتش بازی و مواد محترقه به دانش آموزان آموزش های لازم را ارایه و فرهنگسازی کردند.

وی با بیان اینکه چهارشنبه ‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در سه‌ شنبه شب برگزار می‌شود، اضافه کرد: این آیین در سال های اخیر به دلیل عرضه برخی مواد منفجره غیراستاندارد به بازار همواره با حوادث مختلف جانی و مالی روبرو بوده است.

وی یادآورشد: حدود نیمی از آسیبهای ناشی از حوادث چهارشنبه سوری، سوختگی است  و دست و چشم  بیشترین نقاط آسیب پذیر بدن هستند که در این حوادث گزارش شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: امروز وبینار پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال نیز به منظور بازگو کردن حوادث تلخ ناشی از استفاده از مواد محترقه در بستر شبکه شاد برای دانش آموزان با مشارکت اورژانس استان البرز برگزار شد.

وی عنوان کرد: امیدواریم امسال در چهارشنبه آخر با رعایت اصول اخلاقی و ایمنی شاهد حوادث و آسیب های کمتری نسبت به گذشته باشیم.

حجرگشت تاکید کرد: بیشتر افراد فوتی یا مصدومی حواث چهارشنبه آخر سال در سنین نوجوانی قرار دارند لذا والدین از فرزندانشان مراقبت کنند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …