پنجشنبه , 9 فروردین 1403

آماده باش هلال احمر البرز بدنبال ورود سامانه بارشی

محمد باقر خلفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

وی  بیان داشت: اکنون ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب  استان البرز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی ضمن درخواست از رانندگان برای  رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و  پرهیز از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی گفت : مسافران در صورت نیاز  امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و هشدارهای هواشناسی مبنی بر کاهش دما و سامانه بارشی ، از هرگونه طبیعت گردی دراین شرایط خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز پیش تر نسبت به ورود سامانه جدید بارشی از عصر فردا پنجشنبه به استان و بارش برف و کولاک و یخبندان در این استان هشدار داد.

آرش بهاروند احمدی  گفت:  تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر سریع موج بارشی و سرد از عصر و شب امروز پنجشنبه  تا صبح جمعه از منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی بارش و کولاک برف، وزش بادگاهی شدید ، سقوط بهمن و ریزش سنگ به شرح مورد انتظار می باشد. 
وی بیان داشت : کولاک برف ، وزش باد، یخبندان و متعاقب آن اختلال در تردد خودروها به سبب و لغزندگی سطح جاده ها، سقوط بهمن و ریزش سنگ و  کاهش میدان دید از مخاطرات این سامانه بارشی به ویژه در جاده گردشگری کرج – چالوس و شهرستان طالقان است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …