جمعه , 7 اردیبهشت 1403

توسعه مشاغل خانگی راهکاری مناسب در کاهش نرخ بیکاری است

حسین فلاح نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  محروم بودن از فراگیری آموزش های تخصصی و عدم دستیابی مناسب به بازار فروش  را  ۲ چالش مهم در مسیر ایجاد مشاغل خانگی ذکر کرد و افزود: برای رفع این مشکل  مرکز ساماندهی مشاغل خانگی با همکاری اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و شهرداری کرج  وارد صحنه شده است.

وی ادامه داد:  در این راستا همکاری مشترک در ارایه آموزش های لازم برای متقاضیان مشاغل خانگی و دستیابی بدون دغدغه آنان به بازار فروش محصولات  تولیدی در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:  با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم در کشور ، بهترین روش برای ایجاد اشتغال با منابع کم و محدود ایجاد مشاغل خانگی است.

حسین فلاح نژاد با اشاره به تخصیص ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی استان اعلام کرد: این اعتبار از طریق ۲ بانک عامل توسعه تعاون و رفاه کارگران  به زودی به افراد واجد شرایط معرفی شده پرداخت خواهد شد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر به متقاضیان مشاغل خانگی در البرز خبر داد و افزود:  به زودی این اعتبار نیز پس از طی مراحل اداری در اختیار متقاضیان ایجاد و توسعه مشاغل خانگی قرار خواهد گرفت. 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی البرز با استناد به  آمار بیکاری استان توسط مرکز ملی آمار ایران از تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان خبر داد و با استناد به نتایج حاصل از  این آمارگیری اظهار داشت :  در تابستان ۱۴۰۰ ، نرخ بیکاری استان البرز با میزان ۹.۱ درصد برای نخستین بار تک رقمی اعلام شده است.

فلاح نژاد از اشتغال و بیکاری به عنوان ۲ موضوع اساسی در اقتصاد نام برد و افزایش اشتغال و کاهش بیکاری  را دو شاخص توسعه یافتگی در جوامع  عنوان کرد. 

وی اظهار کرد: با آنکه شیوع ویروی کرونا آسیب فراوانی در فضای کسب و کار و دیگرحوزه ها  وارد کرده است، اما نسبت به میانگین کشوری شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان بوده ایم.

فلاح نژاد اظهار امیدواری کرد،  با تداوم اجرای برنامه ها و سیاست گذاری های جدید در اشتغال و استفاده از ظرفیت بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی همچنان روند کاهش بیکاری در استان را  شاهد باشیم.

 مدیرکل تعاون،‌ کار ورفاه اجتماعی البرز در ادامه این گفتگو ضمن اشاره به رشد آمار بیمه شدگان اجباری و مقرری بگیران اظهار کرد: علی رغم  شیوع ویروس کرونا مقرری بگیران بیکاری از ۱۵ هزارو ۸۰۰ نفر در فرودین ۹۸ به عدد ۱۲ هزار ۲۰۰ نفر در  تیر ماه ۱۴۰۰ کاهش یافته است.

این مسوول با تکیه بر آخرین ارزیابی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد،  اداره کل تعاون استان در بحث عملکرد و فعالیت ها در سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرده است. 

 فلاح نژاد افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی از عملکرد ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها، ونیز اعلام نتایج نهایی ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۹ توسط سازمان اداری و استخدام کشور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز  با رشد  ۱۳رتبه ای نسبت به سال ۱۳۹۸ رتبه اول و رده عالی ارزیابی عملکرد سال ۹۹ را در بین ادارات کل تعاون کار ورفاه اجتماعی کشور در مجموع ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی کسب کرد.

وی  بیان داشت: تحقق ماموریت‌های وزارت متبوع، ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی، شفافیت و مشارکت در امور، ارتقا سطح پاسخگویی، تسهیل مسیر ارائه خدمت به مردم، بهبود خدمات رسانی، رشد بهره‌وری و شاخص‌های عملکردی اختصاصی و عمومی واجرای مقررات و دستورالعمل‌ها و سایر موارد تخصصی و عمومی از جمله معیارهایی است که از سوی وزارت متبوع جهت ارزیابی و اعلام رتبه در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …