جمعه , 31 فروردین 1403

سبک زندگی حضرت زهرا (س) در خانه و مدارس بازگو شود

به گزارش ایرنا، علی حجرگشت ضمن تبریک میلاد دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره ) روز یکشنبه در آیین بزرگداشت مقام زن و روز زن آموزش و پرورش استان که در مرکز رفاهی فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد،افزود: زنان رکن اصلی جامعه انسانی هستند و علاوه بر هر مسوولیتی، مهم‌ترین نقش را در کانون خانواده برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام خانواده از منزلت و قداست خاصی برخوردار است و زنان علاوه بر وجهه انسانی خویش و نیز نقش اجتماعی‏ در سطح جامعه مهم‌ترین نقش را در مدیریت کانون خانواده ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در دین اسلام هدف از خلقت را برای مسلمانان معین کرده و مسیر رسیدن به هدف را با کتاب آسمانی، پیامبر و ائمه اطهار نشان داده است، خاطرنشان کرد: اسلام هم انتظاراتی از زن‌ها در بحث همسرداری و تربیت صحیح فرزندان و در نهایت ایجاد آرامش و محبت در کانون خانواده دارد.

حجرگشت بیان داشت: حضرت فاطمه (س) تربیت شده مکتب پیامبر (ص) و یک اسوه تمام معنا در عرصه عشق و عبادت به خدا، خدمت به مردم، عفاف و پاکدامنی، خانه داری، تربیت صحیح فرزند و نقش‌های سیاسی و اجتماعی در جامعه است.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) الگوی کامل انسانی برای زنان جهان است و ما باید با شناخت کامل و همه جانبه از این شخصیت والای انسانی، ایشان را الگوی زندگانی خود قرار دهیم.

وی اضافه کرد: به مناسبت هفته زن و گرامیداشت مقام مادر ۳۲ برنامه شاخص فرهنگی، تربیتی و مهارتی در این استان با رویکرد ارتقای فرهنگ فاطمی در حال اجراست.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: امام خمینی (ره) جایگاه زن مسلمان را با انقلاب اسلامی در تمام امور فردی و اجتماعی زنده کرد.

وی برگزاری جشن و تجلیل از بانوان شاغل در ادارات و مدارس، برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف و پوشش ایرانی اسلامی،مسابقه دانش آموزی بهترین سپاس ، کارگاه های آموزشی – تخصصی با عنوان تبیین الگوی سوم زن با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری مسابقه سرود دانش آموزی جان محمد، برگزاری کارگاه آموزشی مادران، امنیت خانواده و فضای مجازی و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی را از جمله برنامه های آموزش و پرورش استان در هفته بزرگداشت مقام زن ذکر کرد.

در تقویم رسمی ایران روز سوم بهمن ماه ۱۴۰۰، مزین به ولادت با سعادت صدیقه کبری(س) و روز زن نامگذاری شده است.

استان البرز ۲۵ هزار فرهنگی  و ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …