جمعه , 28 اردیبهشت 1403

تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای معلمان کهگیلویه وبویراحمد در اولویت است

محمد مهدی بانشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نظر به اینکه پس از حدود چهار ماه از تزریق واکسیناسیون ، ایمنی افراد در برابر کرونا پایین می آید و بیشتر معلمان واکسن برکت و سینوفارم دریافت کرده اند، می طلبد تزریق دز سوم برای آن ها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بازگشایی مدارس استان باید به صورت پلکانی صورت می گرفت اما سرعت بازگشایی ها زیاد بود به همین خاطر باید تدابیر لازم برای کنترل هر چه بهتر بیماری کرونا اندیشیده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد تصریح کرد: سرعت شیوع سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی بسیار بالاست و باید مراقبت های لازم در این رابطه انجام گیرد.

بانشی ابراز داشت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف استان ۷۲ درصد است و ظرف ۲ هفته گذشته ۱۶ مورد از این صنوف پلمپ شده اند.

وی تاکید کرد: ۲ هزار و ۱۵۲ مورد بازدید از این اصناف صورت گرفت و ۱۲۳ مورد از آن ها به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر اساس گزارش عملکرد واکسیناسیون کووید ۱۹ نظام آموزشی کشور تا ٣٠ آبان ماه ، رتبه نخست کشور را در واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان استان کسب کرد.

سال تحصیلی جدید تعداد ثبت نامی ها در استان  کهگیلویه و بویراحمد ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

۱۷۱ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند. 

هم اینک ۱۶۷ بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که ۷۲ نفر مبتلای قطعی و ۱۶ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۸۲ هزار نفر بهبود یافته گزارش شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …