یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

فعالیت کمیته همکاری ها در مدارس البرز با جدیت پیگیری می شود

به گزارش ایرنا، «علی حجرگشت» روز یکشنبه در نشست کمیته همکاری‌ حوزه علمیه و آموزش‌و پرورش افزود: مهمترین فعالیت‌های کمیته همکاری در هر استان، برنامه محوری حول آموزه های قرآنی و سبک زندگی اهل بیت (ع) است.

وی بیان داشت: برنامه ای که ستاد همکاری میان دو دستگاه آموزش و پرورش و حوزه علمیه به عنوان ۲ دستگاه بزرگ و سرنوشت ساز تعلیم و تربیت اقدام کرده دارای ۴۰ برنامه تربیتی است.

حجرگشت با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین از مطالبات مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: سبک زندگی اسلامی، برگزاری گفتمان‌های دینی و پاسخگویی به شبهات دانش آموزان از مسائل مهمی است که در قالب فعالیت های کمیته همکاری ها در مدارس البرز به آن پرداخته می شود.

حجرگشت یادآورشد: نهادهای حاکمیتی در گام دوم انقلاب، دغدغه رشد نوجوانان را دارند لذا برنامه های تربیتی مدارس براساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، سازماندهی شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش البرز در بخش فضاهای آموزشی مشکل دارد و از شرایط بحران گذشته است، اضافه کرد: برای توسعه مدارس صدرا با مشکل تامین فضای آموزشی روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: برای افزایش مدارس جدید صدرا در استان البرز نیاز به بررسی تخصصی این موضوع مهم داریم که تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ نتیجه نهایی آن بر حسب درخواست کمیته همکاری ها اعلام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: مسائل طرح امین و روشنا در مدارس استان که نیاز به گسترش دامنه فعالیت‌ها، خدمات تربیتی و حمایتی دارد نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: برای کاهش مشکلات آموزش و پرورش البرز بویژه در بخش افزایش سرانه فضاهای آموزشی به دنبال استفاده از ظرفیت بالای خیرین در این استان هستیم.

حجرگشت تاکید کرد: دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی البرز در مناسبت های مذهبی همانند عید غدیر و نیمه شعبان برنامه های فرهنگی و مذهبی در محلات استان را برگزار می کنند که نیاز به حمایت و تشویق دارند.

در این نشست معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش، مدیر حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی البرز به بیان نظرات خود پیرامون محورهای کاری کمیته همکاری های این استان پرداختند.

در پایان احکام اعضای کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش استان البرز اهدا شد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …