چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

۱۲۰ ویژه برنامه فرهنگی ایام فاطمیه در مدارس البرز آغاز شد

فرشته فهمیده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ایام فاطمیه نمادی از عشق مسلمانان به خاندان عصمت و طهارت (ع ) است لذا این برنامه ها با ترویج سبک زندگی  و اقامه عزای فاطمی برای دانش آموزان سازماندهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساده زیستی دخت نبی اکرم (ص)  در عین حال بخشندگی و حمایت از مظلومان از جمله ویژگی های آن حضرت است که در برنامه ای پیش بینی شده برای دانش آموزان از آن سخن گفته می شود.

وی بیان داشت: برای آشنایی دانش آموزان در دهه اول و دوم  فاطمیه برنامه های فرهنگی تربیتی با رویکرد معرفت نسبت به جوانب شخصیت بی نظیر آن حضرت در نظرگرفته شده است.

فهمیده با اشاره به اینکه الگویی همانند حضرت زهرا (س) در هیچ برهه ای از تاریخ اسلام دیده نشده است، یادآورشد: برای دانش آموزان دختر پیام های آموزشی – تربیتی در خصوص پوشش و حجاب اسلامی برای بارگذاری در فضای مجازی آماده شده است.

وی عنوان کرد: برنامه های ویژه ایام فاطمیه با توجه به دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی متفاوت تربرنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: زندگی حضرت زهرا (س) سرشار از آموزه های والای انسانی و اخلاقی است که تلاش می کنیم در این ایام دانش آموزان شناخت بیشتری ازآن حضرت پیدا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: فراخوان پویش فاطمی، برگزاری مسابقات فرهنگی، پیام های آموزشی و تربیتی، گفتمان دینی، تبیین زندگی حضرت فاطمه (س) ، انس با قرآن ، نمایشگاه، معرفی کتاب و انتشار پیام هایی از توصیه های حضرت امام خمینی (ره) درخصوص ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) ازبرنامه های این ایام در فضای مدارس است.

وی تصریح کرد: بصیرت افزایی فاطمی، فضاسازی محیط های آموزشی و اداری، تهیه و انتشارگزیده هایی از سخنان رهبرمعظم انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی درخصوص حجاب و زندگی فاطمی داشتن ازدیگربرنامه های پیش بینی شده درایام فاطمیه است.

فهمیده تاکیدکرد: دراین برنامه ها به دانش آموزان یادآوری می کنیم که چرا درایام فاطمیه، شیعیان به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) عزداری می کنند.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …