جمعه , 14 اردیبهشت 1403

پنتاگون: استقرار ۵۰۰ نیروی اضافی در لهستان، رومانی، آلمان و یونان

جان کربی سخنگوی پنتاگون عصر دوشنبه به وقت محلی افزود: نیروهای جدید شامل استقرار هواپیمای سوخت رسان کی سی ۱۳۵ به همراه ۱۵۰ خدمه در یونان است.

همچنین مرکز پشتیبانی از عملیات های هوایی متشکل از ۴۰ خدمه در لهستان و رومانی ایجاد خواهد شد.

از سوی دیگر ۳۰۰ نیروی نظامی آمریکا برای پشتیبانی از گردان توپخانه و گردان تعمیر و نگهداری ارتش این کشور در آلمان مستقر خواهند شد.

کربی ادامه داد: این تعداد همه نیروهای کاملاً دفاعی هستند. نقش آنها توانمندسازی است. زمانی که پیش از این ۷ هزار سرباز به اروپا اعزام کردیم، اعلام کرده بودیم که برای توانمند سازی این نیروها اقدام خواهیم کرد.

پیش از این، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با بیان اینکه بیش از ۶۲۵ موشک تاکنون به اوکراین شلیک شده است، اعلام کرد نزدیک به ۱۰۰ درصد نیروهای مستقر روسیه در مرزها وارد اوکراین شده‌اند.

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا  اعلام کرد آمریکا و سایر اعضای ناتو تاکنون ۱۷ هزار موشک ضد تانک و ۲ هزار موشک ضد هوایی استینگر به اوکراین ارسال کرده اند.

به گفته وی، از زمان آغاز تهاجم روسیه، ۱۴ کشور کمک های امنیتی به اوکراین ارسال کرده اند. 

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …