دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

۹ کاروان سلامت در مناطق محروم البرز خدمات دهی کردند

داود رجبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت  که با اعزام این کاروان ها برای یک  هزار و ۹۰ نفر در ۹ ایستگاه سلامت خدمات غربالگری ، تست فشار خون و تست قند خون  انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد که همچنین در طرح  ناظران سلامت ،  جمعیت هلال احمر با همکاری سایر ارگان ها باهدف آموزش و نظارت بر پروتکل های بهداشتی بویژه در اصناف، تاکنون به پنج هزار و ۳۲۰  نفر در قالب سه  هزارو ۳۳۲  تیم خدمات نظارتی ارائه شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر البرز دربخش دیگری ازسخنان خود گفت: طرح  پنجره های امید با  عناوین حامیان سلامت و حامیان کرامت  یکی دیگر از طرح های اجرا شده  به منظور  رفع  نیازهای معیشتی، بهداشتی  و  درمانی  با  مشارکت  خیرین  بوده که درسال جاری به بیش از ۱۰ هزار و ۵۷۳ نفر از افراد  قشر آسیب پذیر  بویژه خانواده های متاثر از بیماری کرونا،  بیش  از  پنج میلیارد  و  ۹۰۰  میلیون  ریال کمک مالی،معیشتی و اهدا اقلام ضروری اعطا شد. 

رجبی اظهار داشت که  در طرح ارمغان مهر در سال جاری ۲۵۶ نفر از اقلام آموزشی اهدایی، و همچنین تعدادی  تجهیزات پزشکی اهدایی مانند  ویلچر، کپسول اکسیژن و عصا توسط خیرین به بانک امانات جمعیت هلال احمر اهدا شده است .

وی بیان داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) طرح ناظران سلامت با هدف ارائه توصیه و  راهنمایی  به  اصناف  در  رعایت  پروتکل های  بهداشتی با حداکثر نیروی داوطلب  برای  کاهش شیوع بیماری کرونا  توسط  جمعیت  هلال احمر  استان  البرز  در  حال  اجرا  است تا  به  کمک سایر دستگاه های اجرایی و بسیج با اقدامات پیشگیرانه سبب کاهش شمار ابتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا شود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود به اهم فعالیت ۷۴  خانه هلال این استان پراخت و افزود: ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه در برابرسوانح و فعالیت های بشر دوستانه ،افزایش آمادگی جوامع محلی در برابرسوانح ،کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری ، توسعه ظرفیت های داوطلبانه در جوامع محلی و مسوولیت های اجتماعی از جمله اهداف فعالیت خانه های هلال است.

وی گفت:  خانه های هلال فعالیت خود را در زمینه های آموزشی،امدادی ،فرهنگی ،حمایتی و امثال آن در شعب کرج ، ساوجبلاغ ،نظر آباد، فردیس، اشتهارد و طالقان آغاز کرده اند.

رجبی  افزود: خانه هلال پل ارتباطی است که می تواند نقش موثری را در تأمین نیازهای اقشار آسیب پذیر و محرومان ایفا کند و فرصت مناسبی برای خدمات رسانی به مردم در نقاط محروم و دور افتاده است.

وی بیان داشت  که با تاسیس خانه های هلال  به دنبال توسعه آموزش های امدادی و فرهنگ سازی در بین اقشار توانمند برای کمک به محرومان است .

 وی گفت: عضو گیری برای فعالیت های آموزش همگانی، پاسخگویی به موقع ومناسب در زمان حوادث و مخاطرات ، ایجاد بسترهای تاب آوری هرچه بیشتر جوانان از جمله اهداف راه اندازی خانه های هلال به شمارمی رود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …