چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

میز خدمت آموزش و پرورش در مساجد کرج راه اندازی شد

ابراهیم فلاح نژاد روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این میز خدمت با هدف تقویت ارتباط سه میم شامل  مدرسه، مسجد و منزل و  استفاده از ظرفیت مسجد به عنوان  مکانی مقدس برای حل مشکلات، زمینه سازی دولت مردمی،وقت گذاری حداکثری برای خدمت به مردم ، در دسترسی بودن مسوولان و پاسخگویی به نیازهای آنان ذکر کرد.

وی این اقدام فرهنگی،آموزشی، تربیتی و حمایتی را در واقع نوعی تکریم عموم مردم  و خدمت رسانی و پاسخگویی بهتر به جامعه هدف آموزش و پرورش برشمرد.

وی با اشاره به اینکه درقالب این میز خدمت در واقع گامی در راستای عملیاتی کردن طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل است، خاطرنشان کرد: در این طرح به موضوعاتی چون امور آموزشی و پرورشی، ثبت نام، پروژه مهر، غنی سازی اوقات فراغت، رفع نیازهای اولیه دانش آموزان در آموزش مجازی و نیازهای مشاوره ای اولیا و دانش آموزان پرداخته می شود.

فلاح نژاد بیان داشت: ارتباط مسجد، مدرسه و خانه از هدف های بنیادین و اساسی نظام آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه تجربیات درآموزش و پرورش  نشان داده که تعامل بین مسجد،خانه و مدرسه مطلوب بوده شاهد رشد،بالندگی وموفقیت دانش‌آموزان درآن مدرسه بوده‌ایم، اضافه کرد: هرجا که این تعامل کمتر شده است شاهد رشدآسیب‌های اجتماعی و یک تربیت نابسامان بوده ایم.

وی ادامه داد: تعامل و ارتباط تنگاتنگ مسجد،خانه و مدرسه سبب تقویت بنیه معنوی، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و همچنین ارتقای کیفیت آموزشی می شود.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه کرج گفت: ارتباط مداوم، مستمر و همکاری سازنده این سه نهاد همچنین باعث کمتر شدن دوگانگی آموزشی، تربیتی و تحقق اهداف و برنامه های آموزش و پرورش می شود.

وی به نهاده شدن خشت اول تربیت، در کانون خانواده پرداخت و یادآورشد: مشارکت والدین در امور تربیتی و تحصیل فرزندان و موفقیت های فردی و اجتماعی آنان بسیارموثر است.

فلاح نژاد تصریح کرد: امروز مدرسه نقش و اهمیت فراوانی دارد و هیچ جایگزینی نمی توان یافت که بتواند خواسته های فردی و جمعی را به بهترین حالت و زیباترین شکل ممکن برآورده سازد.

وی افزود: تقویت ارتباط بین مسجد و مدرسه خیلی مهم است و باید روی این ارتباط کار شود.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش ناحیه سه کرج طبق اطلاع رسانی قبلی در مساجد محله های محدوده مدارس این ناحیه قبل از نماز مغرب و عشا در قالب طرح میز خدمت حضور پیدا می کنند.

آموزش و پرورش ناحیه سه کرج ۱۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …