سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

ظرفیت نهادهای اجتماعی راهگشای ارتقای بهره وری از مشاغل خانگی البرز است

حسین فلاح نژاد روز دوشنبه در نشست  بررسی وضعیت مشاغل خانگی البرز، اظهار داشت: موضوع توسعه اشتغال همواره در گذشته در حوزه بخش دولتی پیگیری می شد و از ظرفیت  مردمی نهادها اجتماعی و جهادی غفلت شده بود در حالیکه امروز با تلاش گروه های جهادی  مشاغل به خانه ها رفته است.

وی با  اشاره به دستاوردهای مهم در خصوص مشاغل خانگی استان البرز  افزود: مرکز ساماندهی  مشاغل خانگی برای اولین بار در کشور با همکاری اداره کل  تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در البرز راه اندازی شده است.

  همچنین  در محل بازارچه این مرکز نیز سازمان بسیج سازندگی یک نمایشگاه پوشاک از دستاوردهای حوزه مشاغل خانگی  دایر کرده است.

فلاح نژاد در خصوص اجرای برنامه های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت : خوشبختانه سیاستی که وزارتخانه در پیش گرفته است در راستای حمایت از مشاغل خرد و خانگی  است ، همچنین برای اعطای تسهیلات مذکور به ذینفعان به صورت هدفمند تاکید کرده و تدابیری در راستای هدفمندی تسهیلات برای ایجاد اشتغال خانگی در استان اندیشیده شد.

وی اضافه کرد : برای موفقیت در حوزه مشاغل خرد وخانگی استفاده از ظرفیت غنی مردمی بسیج می تواند راهگشای این مساله در راستای شناسایی افراد علاقمند در حوزه مشاغل خانگی باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  البرز همچنین  با اشاره به استفاده از ظرفیت تعاونی ها در مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: چشم انداز مهم دیگر هدایت این مشاغل به سمت پشتیبان ها و استفاده از ظرفیت بخش تعاون  است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …