پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

فاز دوم و سوم سامانه کشاورزی هوشمند در استان البرز رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  مجتبی عبداللهی در مراسم رونمایی از فاز دوم و سوم سامانه کشاورزی هوشمند که عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با گرامیداشت دهه مبارک فجر، با اشاره به اینکه بخش اول این سامانه به تشخیص تغییرات کاربری اراضی پرداخت، اظهار داشت : در مراحل بعدی نیز سامانه‌های تخمین سطح زیر کشت و پایش هوشمند کشاورزی به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: طراحی و اجرای این فناوری و تکنولوژی نوین قابل تقدیر است و حضور و وجود چنین مبتکرانه را در البرز ارج می نهیم.

عبداللهی گفت: اراضی کشاورزی بعنوان میراث گرانبهای ما برای نسل های آینده هستند که متاسفانه طی سال های اخیر بخش بالایی از آنها دستخوش تغییر کاربری شده اند.

وی افزود: عدم نظارت دقیق بر روند ساخت و ساز های غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی به باغ ویلاهای شخصی، اکنون چالش‌های متعددی را در هویت باغشهری استان ایجاد کرده است.

استاندار البرز گفت: اکنون ریاست محترم جمهوری و رئیس محترم قوه قضاییه برای مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی به جد وارد عمل شده اند و این اهتمام، ما را بر آن داشته که با جدیت بیشتری به رصد امور بپردازیم.

وی افزود: امید است با بهره گیری از این سامانه هوشمند، بتوانیم اراضی کشاورزی استان را حفظ و حراست کنیم.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …