پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

رشادت‌های دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سردار ابوالفضل اسلامی در آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی و مردمی فیلم کوتاه و تئاتر یار انقلاب که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با تبریک دهه فجر اظهار داشت: 43 سال پیش در چنین روزی، با ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن، توطئه‌های دشمن نقش بر آب شد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس خود تاریخی برای برای نسل‌های آینده است و این تاریخ  باید آن‌طور که شایسته است مورد توجه قرار گیرد، افزود: نسل‌های امروز و آینده نیز  باید به این دوران نگاه ویژه ای داشته باشند.

اسلامی با بیان اینکه جوانان ما بدانند که چه خون‌های پاکی در راه دفاع از اسلام ریخته شده است، بیان کرد: جوانان امروز باید پاسدار خون شهدا و نگهدارنده نظام جمهوری اسلامی باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز از با بیان ساخت موزه دفاع مقدس این در استان البرز در چهار فاز در زمینی با زیربنای 28 هزار و 500 مترمربع در مجموعه پارک جهان‌نما  بوده است، گفت: در سال 97 کلنگ ساخت این مجموعه بر زمین زده شد.

وی با بیان اینکه ساخت این مجموعه با مصوبه هیئت‌امنایی و پشتیبانی شهرداری و استانداری البرز در حال انجام است ، عنوان کرد:  ریاست هیئت‌امنای این مجموعه استاندار و اعضای آن امام‌جمعه کرج، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان سپاه، ارتش و ناجا، شهردار و رئیس شورای شهر کرج، مدیرکل صداوسیمای مرکز البرز و تعدادی از مدیران کل استان هستند.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه فاز اول پروژه موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز به  مساحت سه هزار متر، تحت عنوان ساختمان اسناد و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان احداث و در هفته دفاع مقدس سال 1399  افتتاح شد، تصریح کرد: فاز دوم به مساحت 13 هزار و 500 مترمربع شامل سالن همایش و گالری‌ها، فاز سوم شامل ساخت مسجد جامع خرمشهر و قسمتی از شهر خرمشهر و فاز چهارم نیز بازسازی عملیات کربلای 5 و محوطه‌سازی مجموعه است.

وی با بیان اینکه شهرداری کرج تا به امروز 41 میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت این مجموعه هزینه کرده و استانداری البرز نیز با پیگیری‌های صورت گرفته زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و به ارزش حدود 350 میلیارد تومان با طرح کاربری گردشگری در عظیمیه کرج را به ساخت این مجموعه اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد ادامه ساخت و تکمیل این مجموعه به قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) واگذار شود.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما بر این بود که پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز تا سال 1404 تکمیل و افتتاح شود، افزود: در تلاش هستیم تا تهیه محتوای قابل ارائه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس نیز هم‌زمان با تکمیل بنا پیش رود تا مجبور به افتتاح موزه‌ای خالی از آثار شهدا نباشیم.

وی  در مورد محتواهای این مجموعه نیز تصریح کرد: در این باره منتظر پیشنهادات عموم مردم هستیم تا پس از بررسی، مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …