یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمند سقزی دایر شد

به گزارش ایرنا در این نمایشگاه ۲۵ اثر از آخرین کارهای این هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

این هنرمند خوشنویس که بیش از ۳۲ سال در عرصه هنر فعالیت می کند و دارای چندین اثر فاخر و ارزشمند است در حاشیه این نمایشگاه گفت: سال های زیادی است بصورت تخصصی و حرفه ای مشغول خوشنویسی هستم و سال ۱۳۸۹ مدرک فوق ممتاز خوشنویسی را کسب کردم.

او با اشاره به بی مهری هایی که در طول این چند سال تجربه کرده است افزود: چندین سال است در عرصه هنر فعالیت می کنم و چندین نمایشگاه تخصصی خوشنویسی را برای علاقمندان برپا کردم ولی متاسفانه نه مردم رغبتی برای هنر دارند و نه از این نوع نمایشگاه ها استقبال می کنند،  مسوولان هم حمایت نمی کنند.

علی محمد کریم در ادامه افزود: تا کنون در شهرهای تبریز، تهران و لاهیجان نمایشگاه دایر کرده ام و این اولین بار است که در سقز نمایشگاه خوشنویسی برپا کرده ام.

وی با اشاره به اینکه این اثار با تکنیک خط شکسته طراحی و از شعرهای حافظ، مولوی و آیات قرآنی استفاده شده است گفت: تعدادی از این اثار بر روی ورقه ۲۴ عیار طلا کشیده شده است،  این تابلوها از قیمت ۲ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان به فروش می رسند.

این هنرمند با تجربه از گلایه های خود گفت و افزود: متاسفانه مسوولان مکان مناسبی را برای هنرمندان ایجاد نمی کنند و این نگارخانه در مکانی دور از مرکز شهر و توجه مردم است.

او اضافه کرد: مسوولان مربوطه باید بهتر و بیشتر از اینها هنرمندان را حمایت کنند چون تمام هزینه های برپایی یک نمایشگاه بر عهده خود هنرمند است و برای این نمایشگاه (آثار و قاب تابلوها، هزینه های تبلیغات و …) بیش از ۶۰ میلیون تومان از جیب خود هزینه کرده ام.

محمد کریم گفت: امیدوارم مسوولان و احاد جامعه قدر هنر و هنرمندان را حفظ کنند و خیلی بیشتر از اینها به وضعیت آنها توجه کنند چون تنها حرفه آنها همین هنر است.

نمایشگاه خوشنویسی علی محمدکریم، هنرمند خوش ذوق و با تجربه سقزی از روز ۱۸ مهر آغاز و تا روز ۲۰ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ دایر است، علاقمندان می توانند برای دیدن هنرنمایی های این هنرمند به نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز مراجعه کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …