یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

هنرمند صرب: آثار هنرمندان ایرانی در جشنواره صربستان ستودنی است

به گزارش ایرنا، «داوید وارتابدیان» شامگاه سه شنبه در ملاقات با «رشید حسن پور» با ارائه توضیحاتی از هنر و فعالیت های فرهنگی و جشنواره قلم طلایی و تصویر سازی که اخیرا در بلگراد برگزار شد، گفت که صربستان و ایران برای افزایش همکاری های فرهنگی و هنری ظرفیت های غنی دارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز که از نمایشگاه آثار برگزیده خانم «نوشین صادقیان» هنرمند کشورمان بازدید بعمل آورد، در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از درخشش هنرمندان جوان کشورمان، از همکاری های صمیمانه مسئولین این جشنواره معتبر اروپایی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که این همکاری ها گسترش یابد.

حسن پور همچنین با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم به توسعه و ارتقای همکاری های همه جانبه با جمهوری صربستان است، گفت: در این رهگذر نقش همکاری های فرهنگی و هنری دو کشور بسیار موثر، تعیین کننده و برجسته است.

«محمدتقی بختیاری» سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد که سفیر کشورمان را در این بازدید همراهی می کرد به برنامه های آتی رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد اشاره کرد و گفت: برنامه های فرهنگی متعددی از جمله جشنواره فیلم های ایرانی در صربستان برای آینده نزدیک برنامه ریزی شده است.

وی همچنین علاقمندی مردم صربستان به آثار و کارهای هنری از جمله خطاطی، نقاشی و فیلم های ایرانی را بسیار خوب توصیف کرد.

در برنامه دو سال پیش جشنواره قلم طلایی و پانزهمین دوسالانه بین المللی تصویر سازی که آثار خانم «نوشین صادقیانه» هنرمند ایرانی برگزیده شده بود، به همین مناسبت امسال نمایشگاه اختصاصی از آثار ایشان در نمایشگاه بلگراد به مدت یک هفته برای بازدید عموم برگزار شد.

هفته گذشته، جایزه قلم طلای بین المللی پنجاه و یکمین جشنواره قلم طلایی و شانزدهمین دوسالانه بین المللی تصویر سازی ۲۰۲۱، که در آن ۱۱۶ اثر رقابت داشتند از جمله به «مرسدس میسون» و «مجید ذاکری» هنرمندان ایرانی اهدا شد. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …