جمعه , 7 اردیبهشت 1403

شگرد جدید کلاهبرداران برای کلاهبرداری ارسال لینک آلوده است

سرهنگ رسول جلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کرج  با اشاره به لزوم هوشیاری شهروندان در مورد کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی اظهار داشت: فیشینگ به معنای هدایت کاربران به یک درگاه جعلی جهت سرقت از اطلاعات بانکی و برداشت از حساب افراد است.
وی ادامه داد: برای انجام عملیات فیشینگ یک پیامک حاوی بدافزار برای شخص ارسال می‌شود که با کلیک بر روی آن بدافزار بر روی گوشی نصب شده و فرد مجرم می تواند به تمامی اطلاعات گوشی دسترسی پیدا کند.

رئیس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه بعد از کلک فرد بر روی لینک حاوی بدافزار کلاهبردار می تواند هر تراکنشی که می خواهد با در دست داشتن اطلاعات بانکی فرد انجام دهد، ادامه داد: ارسال لینک آلوده به بدافزار برای مخاطبان یکی از تبعات کلیک بد افزار است.

وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود اعلام هشدارهای نیروهای پلیس این موضوع همچنان ادامه دارد و شهروندان باید هوشیاری کامل را داشته باشند و اگر قوه قضاییه یا هر دستگاهی بخواهد برای شخصی پیامکی ارسال کند یک سر شماره ثابت دارد و از شماره‌های شخصی هیچوقت پیامکی ارسال نمی کنند.

وی با بیان اینکه برای ارسال شکواییه برای افراد هیچ هزینه ای دریافت نمی شود، بیان کرد:  شهروندان باید دقت کنند در دام مجرمین سایبری نیفتند و هر پیامکی را باز و هر نرم افزاری را نصب نکنند.

انتهای پیام/ی

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …