جمعه , 10 فروردین 1403

برنامه های ویژه غدیر خم در بستر شاد البرز آغاز شد

فرشته فهمیده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه غدیر یک واقعه و حادثه نبود بلکه غدیر یک مکتب و فرهنگ جامعه‎ ساز از وحدت امت اسلام است، اظهارداشت: یکی از مسائل حوزه غدیر این است که نتوانسته ایم آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم لذا باید برای نهادینه شدن این فرهنگ در بین مردم تلاش کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری همایش‌های تخصصی وجود ندارد باید فرهنگ غدیر در فضای مجازی ترویج شود.

وی با بیان اینکه عیدغدیر، مهمترین عید مسلمانان است که باید به فرهنگ غالب جامعه در ولایت‌مداری تبدیل شود،اضافه کرد: بزرگداشت واقعه غدیر خم وظیفه‌ای است که تمامی مردم، مسوولان فرهنگی و تاثیرگذاران جامعه باید به آن اهتمام داشته باشند.

فهمیده ادامه داد: در شرایطی که دشمنان تلاش دارند تا با شبهه افکنی، جوانان را از اصل ولایت دور کنند، بیان واقعیت‌های مربوط به غدیر خم می‌تواند این توطئه را خنثی کند.

وی یادآورشد: آموزش و پرورش البرز با استفاده از کارشناسان مذهبی و علوم تربیتی به مناسبت روزهای اعیاد بزرگ قربان تا غدیرخم که به عنوان دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده‌است در بستر شبکه شاد اجرای برنامه های متنوعی را برنامه ریزی کرده است.

وی بیان داشت: بدخواهان نظام تلاش دارند تا با استفاده از فضای مجازی نوجوانان و جوانان در معرض طوفان‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قرار گیرند و با شبهه‌افکنی، آنان را از اهل‌بیت عصمت و طهارت دور کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت: همه مسوولان فرهنگی موظفند تا با استفاده از این فضا به  عنوان یک منبر پرمخاطب، شبهات را برطرف و فرهنگ ولایت‌مداری را در جامعه ترویج دهند.

وی افزود: نباید اجازه داد که به خاطر شیوع ویروس کرونا، مراسم غدیر در تنهایی و غربت برگزار شود لذا با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و تربیتی ابعاد غدیر خم را برای دانش آموزان در بستر شبکه شاد تبیین می کنیم.

فهمیده عنوان کرد: فضای مجازی یکی از  زمینه های مهم برای تبیین جنبه های ارزشی و اسلامی خطبه غدیر است و فعالان فرهنگی به این موضوعات مهم و جامعه ساز بپردازند.

وی در ادامه به اجرای برنامه های حضوری مشترک این معاونت و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرز پرداخت و اضافه کرد: برنامه های باشکوه غدیر با محوریت دانش آموزان و با شعار « غدیر رمز قیام قائم » در محله های این استان سازماندهی شد.

وی گفت: امسال همانند سال های گذشته، پنچ برنامه با ارزشمند با رویکرد، فرهنگی مذهبی و حمایتی  تدوین و درحال آماده سازی برای اجرا در محله های استان البرزاست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزافزود: ۷۰۰ محله استان البرز به عشق مهربان ترین پدر دنیا با طرح اطعام بهشتی مادرانه عطرآگین می شود.

وی بیان داشت: فرزندان مهربون ترین مهربون دنیا، مرد میدان می شوند و به مناسبت عید غیرخم با دوچرخه هایشان به عشق مولایشان رکاب می زنند.

فهمیده از جشنی جانانه و با نامی جانانه تر ” غدیر قلب هستی” را از دیگر برنامه های غدیر خم ویژه دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دراستان برشمرد.

وی تصریح کرد: شهر شادی برای شاد کردن دل نوجوانان و جوانان به عشق امام علی(ع) چهارمین ویژه برنامه عید غدیر خم است که در استان البرز اجرایی می شود.

وی ادامه داد: رسا غدیر بزرگترین طرح غدیر خم است که از همه رسانه ها و خانواده ها در کنار دانش آموزان برای یا علی گفتن و شرکت درآن دعوت می کنیم تا غدیر را به همه معرفی کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرزگفت: این برنامه ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در استان البرز برگزار می شود.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …