شنبه , 8 اردیبهشت 1403

۱۵۰ معتاد متجاهر در البرز قرنطینه شدند

 سردار سید جعفر حسینی سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، افزود: این معتادان به زودی به مراکز اصلی برای تکمیل ترک اعتیاد پس از شناسایی بیماری هایی از قبیل ایدز، کرونا منتقل می شوند.

وی در خصوص والدین معتاد نیز گفت: بهزیستی مسوولیت کودکان والدین معتاد را عهده گرفته تا زمانی که والدین بهبودی کامل را کسب کنند، می توانند فرزندان خود را از بهزیستی تحویل بگیرند.

وی افزود: اکنون ۱۴۱ کانون در آموزش و پرورش وجود دارد که با همکاری شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر باعنوان “یاریگران زندگی” هستند و به افرادی که سالم و توانمند هستند و در دام اعتیاد گرفتار شدند، می پردازد.

مشاور عالی استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز ادامه داد: در سال گذشته ۲۱ تن مواد مخدر در البرز کشف شد.

حسینی در زمینه کمپ ماده ۱۶ بیان داشت: ۲ مرکز برای بانوان ۱۵۰ نفر و آقایون ۵۰۰ نفر به همت استانداری البرز راه اندازی شده و از اوایل هفته آینده پذیرش مددجویان را داریم .

وی افزود: کارهای اداری مربوط به مجموعه ای جدید با عنوان “شهر پاک” در چهار فاز به متراژ ۱۰۵ هزار مترمربع در نزدیکی بهشت علی(ع) انجام شده و با تامین آب و گرفتن تاییدیه های لازم به زودی احداث می شود و بیش از ۱۲۰میلیارد تومان هم اکنون برآورد هزینه انجام شده است.

حسینی در خصوص فازهای اجرایی” شهر پاک ” ادامه داد: فاز اول با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰  نفر برای ماده ۱۶ اختصاص دارد که در زمان کرونا تنها این محل برای ۲ هزار و۵۰۰ نفر  برنامه ریزی شد، فاز دوم برای ماده ۱۵ اختصاص یافته برای حمایت های درمانی و بهداشتی، در فاز سوم برنامه ریزی شده تا شهرک صنعتی راه اندازی شود.

وی یاد آور شد: بنابراین  معتادانی که به جامعه برگشتند می توانند در زمینه حرفه ای آموزش ببینند و نوآوری و خلاقیت ایشان در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شود و فاز چهارم شامل مجتمع هایی برای اسکان افراد فعال در شهرک های صنعتی می باشد.

وی در خصوص اعتبارات دریافتی برای کمپ ماده ۱۶ بیان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ۴میلیارد تومان و استاندار البرز نیز مبلغی را برای راه اندازی ۲ کمپ ماده ۱۶ هزینه کردند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …