چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

فروش محصولات فناور البرز به ۸۱۵ میلیارد تومان رسید

مهدی عباسی روز چهار شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این درحالی است که میزان فروش محصولات فناور البرز درسال ۹۲ بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان اشتغال در واحدهای فنار استان البرز از ۳۸ نفر درسال ۹۲ به یک هزار و ۱۲۴ نفر درسال گذشته رسیده است.

رییس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به  محصولات رونمایی شده در این پارک در نتیجه تلاش محققان نیز گفت: دستگاه لیزرتراپی ، اسیترتین ، آلبند ازول ، گلایک ولیک اسید ،گلی اگزالیک اسید، انزیم لیپاز ،اوپتیکال برایتنر ،نانو ذرات نقره ،وار فارین سدیم و کیت تشخیص کرونا از تلاش های صورت گرفته ازسوی محققان این پارک در بعد علمی است.
وی یاد آورشد: طی یک سال اخیر سه هزار و ۲۸۶میلیارد تومان اعتبار به شرکت های  بنیان استان البرز داده شده است.
عباسی اظهار داشت: مجموعه حدود یکصد هکتاری پارک البرز سه پژوهشگاه، ۲۲ مرکز تخصصی و سه مرکز رشد تخصصی را در دل خود جای‌داده و توانسته در تعامل بین شرکت‌ها و واحدهای فناور و دانش‌بنیان و همچنین در تعامل با محیط بیرونی اکوسیستم کاملی را در عرصه نوآوری، فناوری و کارآفرینی شکل دهد.
وی با اشاره به اینکه کل واحدهایی که از زمان تاسیس پارک تا الان در این پارک موردپذیرش و حمایت قرارگرفته‌اند، ۲۰۸ واحد فناور و دانش‌بنیان می‌باشند افزود: تلاش ما این است که تعداد واحدهای مستقر در پارک افزایش پیدا کند.
عباسی گفت: فضایی که در اختیار پارک قرار دارد حدود۲۶ هکتار است. فضای مفیدی هم برای شرکتهای فناور و دانش بنیان حدود۱۴هزار متر مربع و برای واحدهای فناور مرکز رشد فراهم‌شده که سه هزار و ۳۰۰ مترمربع می‌باشد ،بنابراین  فضای اختصاصی ما نسبت به پارک‌های علم و فناوری دیگر تقریبا در سطح خوبی قرار دارد و با میانگین کشوری منطبق است.

براساس آمار و اطلاعات تعداد شرکت های دانش بنیان البرز ۲۶۳ شرکت است درحالی که شمار این شرکت ها در کشور به ۶ هزار و ۵۹  شرکت می رسد و از این حیث استان البرز رتبه ۴ بین تمامی استانهای کشور را دارا میباشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …