پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

فلسفه و برکات نماز و قرآن در خانه و مدرسه تبیین شود

حجت الاسلام حسین دهنوی شامگاه یکشنبه در نشست  پیش از اجلاس نماز آموزش و پرورش ناحیه سه که در سالن رشد کرج برگزارشد،اظهارداشت: ترویج فریضه نماز می تواند نوجوانان و جوانان را ازآسیب های اجتماعی درامان نگه دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش این فریضه معنوی را باید از کودکی درخانه شروع کرد، یادآورشد: لازم است معلمان و مربیان در مدرسه نیز به بیان فلسفه نماز و آثار پر برکت آن بپردازند.

دهنوی بیان داشت: اقامه نماز در زندگی آثار پر برکتی به همراه دارد و می تواند سلامت رفتار،توجه به مسائل دینی، اخلاقی، عرفی، احترام به والدین و پاسداشت مناسبت های دینی، فرهنگی، تاریخی چون قیام عاشورا و مقابله و ایستادگی در برابر دشمنان را به جوانان و نوجوانان آموزش دهد.

وی  تصریح کرد: اگر بخواهیم از آسیب های ضد فرهنگی در جامعه توسط ابزار و آلات دشمن در قالب جنگ نرم در امان باشیم باید از دین پاسداری کنیم تا توطئه های دشمنان خنثی شود.

وی اضافه کرد: نوجوانان و جوانان در راه اعتلای دین و تداوم امر به معروف و نهی از منکر که مخالفان اسلام به دنبال کم رنگ کردن آن در جوامع اسلامی به ویژه ایران اسلامی هستند، باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: اجلاسیه قرآن و نماز نیز با هدف زمینه سازی در امر نهادینه شدن نماز جماعت مدارس و تجلیل و تقدیر از فعالان حوزه نماز در مدارس، مناطق و نواحی آموزش و پرورش برگزار می شود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: نماز، قرآن و عترت سه عنصر اساسی در متن سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش است که باید مورد توجه قرارگیرد.

وی گفت: ترویج فرهنگ اقامه نماز همواره از تاکیدها در منویات رهبر معظم انقلاب است و بر همین اساس نیز باید بیش از پیش جدی  گرفته شود و این مهم نیاز به تدوین سند راهبردی نماز دارد.

دهنوی افزود: اقامه نماز هسته اصلی معارف دینی بوده و لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی نیز فراهم شدن هر چه بیشتر زمینه برای  رشد اخلاق و معنویت خواهد بود.

وی تاکید کرد: بهترین و مناسب ترین مانع برای جلوگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی توجه به فریضه دینی نماز است.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …