شنبه , 1 اردیبهشت 1403

رویکرد حمایتی دولت از مناطق محروم در بودجه ۱۴۰۱ فرصتی برای توسعه است

علیرضا عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رویکرد توجه به مناطق محروم از سوی دولت، بودجه ها را به سمت استانی شدن پیش برده و سبب شده تا هر استانی بر اساس نیاز خود طرح های اجرایی را برای توسعه داشته باشد.

وی در ادامه به مشکلات ویژه حوزه اجتماعی استان البرز پرداخت و بیان داشت:  مهاجرت سالانه ۱۰۰ هزار نفر به این  استان  بواسطه نزدیکی به پایتخت از مشکلات حوزه اجتماعی آن به شمار می رود بطوریکه این مهاجران در تهران مشغول به کار شده و به دلیل نداشتن جایی برای سکونت به این استان روی می آورند.

عباسی گفت: بنابراین با این مهاجرت بی رویه به استان البرز با خیل عظیمی از جمعیت متقاضی سکونت در مناطق مختلف این استان مواجه می شویم که سبب شده امروز ۹۰۰ هزار نفر در حاشیه شهرهای استان ساکن شوند.

نماینده مردم کرج،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین در بودجه سالانه و برنامه های بلند مدت باید به مناطق حاشیه ای استان البرز توجه جدی داشته باشیم و نقطه آسیب در اینجا است که در سالهای گذشته این بودجه محقق نشده بود.

وی یادآور شد: بنابراین با رویکرد مثبتی که دولت سیزدهم در حوزه محرومیت زدایی دارد باید تلاش داشت که بسیاری از مشکلات در این حوزه مرتفع شود و در استان البرز امروز مشکلی که دراین زمینه وجود دارد آن است که این استان را به عنوان استان محروم به دلیل نزدیکی به پایتخت نمی شناسند .

نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ویژه استان البرز است آن است که  برای این استان در بدو تاسیس حداقل بودجه در نظر گرفته شده و با همراهی استاندار درصد هستیم آن را افزایش دهیم .

وی با اشاره به اینکه ۱۳ درصد صنعت کشور در البرز است همچنین بیان داشت: این صنایع ظرفیت خوبی برای درآمد زایی استان به شمارمی رود ولی متاسفانه مالیات ۷۰ شرکت عمده به تهران داده می شود و آلودگی، ترافیک آنها نصیب این استان شده است.

عباسی تاکید کرد: در صورت آمدن مالیات این صنایع به البرز می توان بسیاری از طرح های محرومیت زدایی را به اجرا درآورد و این مهم  باید در سال ۱۴۰۱ به جد دنبال شود.

ظرفیت های مطلوب گردشگری ، ضرورت توسعه زیرساخت های این بخش در حوزه توریسم درمانی ، محصولات کشاورزی صیفی و سبزی ، ظرفیت صادراتی فرودگاه پیام از جمله پتانسیل های اقتصادی بود که این نماینده مجلس مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: باید با تعاملی که بین دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی است بتوانیم از این ظرفیت ها برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر بهره ببریم .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …