جمعه , 14 اردیبهشت 1403

کاهش تصادفات با اصلاح رفتار‌های ترافیکی

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: هوشیاری، احتیاط، دقت، صبر و حوصله توسط کاربران ترافیکی، از حوادث رانندگی پیشگیری می‌کند.

کاهش تصادفات با اصلاح رفتار‌های ترافیکیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سرهنگ حمدالله رحمتی پور، با اشاره به افزایش نقش مشارکت شهروندان در ارتقاء سطح آگاهی و پیشگیری از بروز تصادفات، گفت: رسیدن به نقطه آرمانی و مطلوب، که همان کاهش تصادفات رانندگی است، در صورتی ممکن خواهد بود که همه آحاد جامعه خود را مکلف و ملزم به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بدانند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: اولویت پلیس راهور جلب همکاری و مشارکت مردمی به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک، بهبود رفتار رانندگان و همچنین آموزش نحوه تردد صحیح عابران پیاده است.

سرهنگ رحمتی پور با اشاره به این که فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک، موثرترین روش در کاهش تصادفات رانندگی است، گفت: کاهش تصادفات در سایه اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان محقق می‌شود.

او افزود: انضباط بخشی و ارتقاء فرهنگ ترافیکی از ماموریت‌های مهم پلیس در جامعه است و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سایر سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای اجرای فرهنگ صحیح ترافیک در جامعه لازم و ضروری است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با اشاره به این که تغییر مسیر ناگهانی، عدم رعایت فاصله طولی، سرعت، سبقت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز، عدم رعایت حق تقدم و .. از عوامل اصلی تصادفات است، گفت: فرهنگ سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک موثرترین روش در کاهش تصادفات رانندگی است.

سرهنگ رحمتی پور ورود به عرصه برنامه‌های پیشگیرانه از طریق رسانه را نیز در کاهش تصادفات تاثیرگذار و مهم دانست و افزود: استفاده از رسانه با رسالت فرهنگ سازی، مسئول سازی، مشارکت، مساعدت و همکاری در مدیریت راهنمایی و رانندگی و کاهش تلفات رانندگی باید بسیار برجسته مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: دستگاه‌های متولی امر آموزش از جمله آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد و صدا و سیما باید یاریگر فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی پلیس راهور باشند و رفتار‌های صحیح رانندگی را به عنوان نهاد‌های متولی ارتقاء فرهنگ اجتماعی، در جامعه ترویج دهند و با افزایش تعاملات و برنامه‌های آموزشی، فرهنگ صحیح رانندگی درسطح جامعه را ارتقاء دهند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با اذعان بر این موضوع که ممکن است اولین اشتباه هنگام رانندگی، آخرین اشتباه باشد و آسیب و خسارات جبران ناپذیری را به بار بیاورد، افزود: صبر و حوصله هنگام رانندگی، پرهیز از هرگونه عجله و شتاب، پایبندی به قوانین و مقررات رانندگی و همکاری با مأموران پلیس راهور، همواره از اصول مهم و نخستین یک رانندگی ایمن است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …