جمعه , 7 اردیبهشت 1403

سامانه بارشی در راه است، سفر غیرضروری نروید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی جدید از عصر امروز دوشنبه به استان، مسافران از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

سامانه بارشی در راه است، سفر غیرضروری نرویدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، محمد باقر خلفی گفت: با توجه به شرایط جوی جدید، نیرو‌های امدادی برای خدمات رسانی در جاده‌های البرز به حالت آماده باش درآمده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز  اضافه کرد: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

خلفی گفت: اکنون ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب استان البرز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

او ضمن درخواست از رانندگان برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیر‌های کوهستانی افزود: مسافران درصورت نیاز به امداد جاده‌ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک‌هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود.

مدیر کل هواشناسی البرز نیز پیش‌تر از سامانه جدید بارشی از عصر امروز دوشنبه دراین استان خبرداد و گفت: تحلیل آخرین الگو‌های پیش یابی حاکی از ورود سامانه جدید بارشی از اواخر وقت امروز دوشنبه تا عصر روز سه‌شنبه در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی استان رگبار برف و باران و رعد و برق و در دشت البرز مرکزی رگبار ساعتی باران و رعد و برق خواهیم داشت.

او افزود: لغزندگی و کاهش میدان دید، اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی موقت معابر شهری از پیامد‌های این سامانه است.

مدیر کل هواشناسی به کوهنوردان توصیه کرد که با توجه به فعالیت سامانه بارشی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خودداری نمایند.

او اضافه کرد: به همراه داشتن وسایل ایمنی و گرمایشی حین گذر از ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی برای رانندگان و مسافران جاده‌های این استان ضروری است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …