یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۲۵ طرح آموزشی تحویل آموزش و پرورش البرز شد

او افزود: این طرح ها در مساحتی حدود ۲۹ هزار متر مربع و با استفاده از منابع اعتباری دولتی و با مشارکت خیرین نیک اندیش آماده سازی و برای تحصیل دانش آموزان البرز اهدا شد.

او ادامه داد: خیرین مدرسه ساز در استان البرز در ۲ دهه گذشته خدمات ارزنده ای در راستای عدالت آموزشی ارائه داده اند که تحسین برانگیز و قابل تکریم است.

پورگلیان تصریح کرد: رشد مهاجرت ها، کمبود شدید فضای آموزشی و فرسودگی مدارس البرز سبب شده تا این استان همواره با تراکم دانش آموزی در کلاس ها مواجه شود.

او گفت: میانگین تراکم دانش آموزان در کلاس های درس البرز بالاست لذا میزان مشارکت های مردمی در ساخت مدارس و تکمیل پروژه های آموزشی در این استان نیاز به افزایش دارد.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز یادآور شد: برای ایجاد بستر آموزشی مناسب در استان البرز مردم می توانند با هر توان مالی در این راه مقدس کمک کنند.

او با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی دراین استان ۳.۰۸۶ متر مربع است، اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی در کشور از جمله استان البرز که بیشترین مدارس ۲ نوبته  و تراکم بالای دانش آموزی کشور را دارد، باید در اولویت قرار گیرد.

پورگلیان گفت: البرز دارای یک هزار و ۱۷۳ مدرسه دولتی است که این تعداد کلاس درس پاسخگوی نیاز دانش آموزان استان مهاجرپذیری بویژه در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش کرج و شهرستان ساوجبلاغ در بخش شهرجدید هشتگرد نیست.

او افزود: بیش از ۶ درصد کلاس های درس استان البرز نیازمند تخریب و بازسازی است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز ادامه داد: قطار همت و سخاوت  مدرسه سازی با تدابیر مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز به نیت پیشرفت و آبادانی استان با قدرت و جدیت همچنان نیاز به حرکت دارد.

وی تاکید کرد: اکنون ۶۲ پروژه آموزشی در قالب مشارکتی – خیری در البرز در حال ساخت است اما به دلیل کمبود فضای آموزشی در استان نیاز به افزایش اعتبارات ملی، استانی و کمک های مردمی داریم.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …