چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

طرح برخورد قانونی با وسایل نقلیه دودزا در البرز تشدید شد

سرهنگ حمد الله رحمتی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای این طرح با خودروهای شخصی ، دولتی و موتورسیکلت های  فاقد برچسب معاینه فنی  برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از ماموریت های پلیس راهور ، نظارت بر مراکز معاینه فنی است که به طور مستمر اجرا می شود.

وی  از مردم خواست تا حدامکان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند و از خروج غیر ضروری از منازل و فعالیت های طولانی یا سنگین اجتناب ورزند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال  باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام نمایند.

وی افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز پیش از این اعلام کرد که با توجه به پایداری جوی و افزایش آلاینده ها هشدار سطح نارنجی برای سه روز آینده استان صادر شده است.

آرش بهاروند احمدی گفت : تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تشدید غلظت آلاینده ها در استان است که به موجب آن  شاهد افزایش بیش از پیش آلاینده ها تا روز  پنجشنبه  هفته جاری خواهیم بود.

برهمین اساس کیفیت هوا در بعضی ساعات در شهرهای استان البرز در سطح ناسالم برای همه گروه ها قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: ورزشکاران و شهروندان از هر گونه فعالیت فیزیکی و و ورزشی از جمله دویدن، پیاده روی و سایر فعالیت های ورزشی در فضای باز اجتناب ورزند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …