شنبه , 8 اردیبهشت 1403

ایران پرچم دار تمدن اسلامی است

به گزارش ایرنا، « الهام یاوری» عصر شنبه در آیین تجلیل از دانشجویان مستعد نوورود استان البرز که در مرکز فرهنگی میلاد کرج برگزار شد، افزود: تمدن یعنی تلاش برای رسیدن به خواسته‌ها از طریق داشته‌هاست؛ یک جامعه انسانی و یک گروه اجتماعی تلاش کند از آنچه که دارد به آنچه که نیاز دارد برسد.

وی بیان داشت: تمدن اسلامی نخستین تمدن دینی است که انقلاب اسلامی پرچمدار و داعیه‌دار ادامه همین تمدن است که همه چشم به آن دوخته اند که صلح پایدار ایجاد کند.

معاون وزیرآموزش و پرورش و رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه مردم اخلاق مدار و حق گرا ایران با استعدادهای درخشان زمینه رشد تمدن اسلامی را فراهم می آورند،خاطرنشان کرد: در مسیر تحقق تمدن اسلامی و بالا نگه داشتن نام ایران اسلامی،باید احساس مسئولیت کنیم.

یاوری تصریح کرد: در راه تمدن اسلامی باید نقش اثر بخش داشته باشیم و آن را تبدیل به گفت و گو کنیم تا گفتمان عمومی آن در جامعه شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه مسلمانان با انقلاب اسلامی تجدید حیات پیدا کرد، یادآورشد: مؤلفه‌های اسلام برای ایجاد و توسعه تمدن با نظریات ارائه شده از سوی اندیشمندان غربی متفاوت است چون اسلام تحول بزرگی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، سبک زندگی ایجاد کرده و در تمامی این حوزه‌ها حرف برای گفتن دارد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب که خود از اندیشمندان و فرهیختگان و عالمان هستند، اندیشه تمدن نوین اسلامی را مطرح کردند و امروز این وظیفه نخبگان و عالمان جامعه است تا این تفکر را پیگیری و اجرایی کنند.

 معاون وزیر و رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: برای رسیدن به قله های افتخار دیگر در ایران نیاز به دانش ، مهارت و شخص قوی برای اثر گذاری بهتر است.

یاوری مسئولیت برگزیدگان و نخبگان آموزش و پرورش و دانشگاها را در کشور مهم دانست و تاکید کرد: این قشر در تمدن اسلامی مسئولیت خطیری دارند.

در این آیین از ۲۰ نخبه البرز با اهدا لوح و هدیه تجلیل شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …