جمعه , 14 اردیبهشت 1403

گرامیداشت روز هوای پاک توسط دانش آموزان البرز 

فرشید علیزاده روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری برنامه روز هوای پاک در مدارس البرز بویژه در مدرسه شهید ملک زاده آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در گفت و گو با ایرنا،افزود: ۲۹ دیماه روز ملی هوای پاک نامگذاری شده  و شعار این روز در سال جاری «هوای پاک،حقوق عامه، اراده ملی» تعیین شده است.

وی بیان داشت: آلودگی هوا به عنوان یک چالش جهانی و فرامرزی دارای آثار گسترده ای است که از جمله می توان به اثرات جبران ناپذیر آن بر سلامت انسان که از اصلی ترین عوامل مرگ و میر در سطح جهان به شمار می رود، اشاره کرد.  

وی تصریح کرد: ترویج و توسعه فرهنگ زیست محیطی در جامعه از طریق تقویت و گسترش فعالیت های آموزشی امکان پذیراست که این مهم همواره در آموزش و پرورش مدارس البرز مورد توجه قرار گرفته است.

علیزاده اضافه کرد: کارشناسان، مراقبان و سفیران سلامت مدارس البرز با تولید محتواهای آموزشی زیست محیطی در بستر شبکه شاد خواستار توجه مردم به مسائل زیست محیطی شدند.

وی با بیان اینکه مقابله با مشکلات محیط زیستی از جمله جلوگیری از تخریب طبیعت، حفاظت از گیاهان و جانوران و آلوده نکردن هوا، موثرترین و با صرفه ترین روش است، خاطرنشان کرد: در روز هوای پاک نیز این آموزش ها با هدف فرهنگ سازی عمومی و افزایش سطح مشارکت افراد جامعه در حال اجراست.

وی یادآورشد: به منظور حفاظت از محیط زیست، بخشی از دروس تخصصی محیط زیست نیز وارد کتب درسی دانش آموزان شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: امروز یکی از بخش های آموزشی کلاس درس معلمان البرز در زمینه هوای پاک تشکیل می دهد تا دانش آموزان قدر محیط زیست این نعمت خدادادی را بهتر بدانند، نسبت به منابع آلایندگی آن شناخت بیشتری پیدا کنند و همچنین نسبت به حفاظت از آن بی توجهی نکنند.

وی ترغیب حس مسوولیت پذیری درمورد مسائل زیست محیطی دربین شهروندان نیاز به داشتن آگاهی و بینش محیط زیستی دارد که آموزش و پرورش در راستای این هدف مهم تلاش می کند.

علیزاده افزود: امروز دانش آموزان استان البرز با کشیدن نقاشی، تهیه پوستر، فیلم کوتاه، روزنامه دیورای، انشاء نویسی، مقاله و پیام های آموزشی روز هوای پاک را گرامی داشتند.

وی تاکید کرد: انتظار ما از همه مسوولان و دستگاههای اجرایی مرتبط این است که به موضوعات محیطی زیستی بیشتر بپردازند و در بحث توسعه، اهداف توسعه متوازن و پایدار را مد نظر قرار دهند و قانون هوای پاک به صورت کامل نیز اجرا گردد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …