جمعه , 21 اردیبهشت 1403

ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان چهارباغ افتتاح شد

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی چهارباغ ، فرماندار چهارباغ در این آیین با بیان  اینکه با افتتاح ساختمان شبکه بهداشت و درمان تا کنون ۲۵ اداره در شهرستان چهارباغ فعالیت خود را آغاز کرده اند اظهار داشت : با توجه به شرایط حساس کرونا افتتاح شبکه بهداشت ودرمان می تواند در ارتقا سلامت و رفع نیازهای درمانی مردم شهرستان چهارباغ تاثیر گذار باشد.

 قدرت اله شمیرانی  عملکرد مراکز جامع بهداشت شهرستان چهار باغ را خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه  با اقدام جهادی در سطح شهرستان واکسیناسیون گروه های هدف به صورت ۱۰۰درصد با جمعیتی بالغ بر ۱۸  هزار نفر انجام شده و واکسیناسیون مشاغل حساس در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در شهرستان چهارباغ  نیازهای مختلفی در بخش درمان وجود دارد که مسئولان شهرستان در تلاش برای رفع این نیازها هستند، که پیگیرهای خاص و مکاتبات لازم ازطریق نماینده شهرستان درهمین ابتدای دولت درخصوص ساخت بیمارستان از شخص رئیس جمهوری و معاون اول در این موضوع و زیرساخت های اساسی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان از جمله موارد مورد نیاز شهرستان چهارباغ است و مسوولان شهرستان اهتمام ویژه برای در نظر گرفتن زمینی برای ساخت آن دارند.

 شمیرانی یکی دیگر از موضوعات مورد نیاز مردم شهرستان چهارباغ در بخش درمان راه اندازی داروخانه های شبانه روزی در سطح این شهرستان بیان کرد و از رییس دانشگاه علوم پزشکی خواست تا حداقل صدور مجوز برای سه داروخانه شبانه روزی در این شهرستان در دستور کار قرار گیرد . 

وی گفت: درخصوص آغاز به کار شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ستاد کرونا موضوع مطرح و مورد حمایت و تأکید استاندار و نماینده  قرار گرفت امیدواریم با همین شتابی که شبکه بهداشت راه‌اندازی شد سایر موارد در حوزه خدمات درمانی شکل گیرد و شاهد ساخت و راه اندازی بیمارستان این شهرستان باشیم.

شمیرانی همچنین  از افتتاح درمانگاه خیرساز لشگرآباد همزمان با هفته دفاع مقدس و کلنگ زنی درمانگاه دیگری در شهرک ابریشم خبرداد.

وی با تشکر از مجاهدتهای کادر درمان یاد شهدای سلامت را گرامی داشت و افزود: قدردان زحمات دانشگاه علوم پزشکی ، مدیریت اورژانس و کادر درمان استان هستیم .

افتتاح مرکز جامع سلامت در چهارباغ 

 در ادامه این آیین  رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز  گفت :  شبکه بهداشت چهارباغ  با چهار مرکز بهداشتی ، یک مرکز جامع سلامت و یک مرکز تجمیع واکسیناسیون جمعیت ثابت و سیار شهرستان چهار باغ را تحت پوشش قرار می دهد و به زودی یک مرکز جامع سلامت دیگر به ظرفیت این شهرستان اضافه خواهد شد. 

دکتر محمد فتحی با اشاره به اینکه نیروی انسانی شبکه بهداشت و مراکز بهداشتی این شهرستان تامین شده است اظهارداشت: خوشبختانه مشکلی در تکمیل و یا تامین نیروی انسانی وجود ندارد. 

وی  ضمن قدردانی از همدلی و همکاری خوب  مسوولان شهرستان چهارباغ  افزود: طی جلسه ای که امروز با حضور امام جمعه ، فرماندار و  شهردار این شهرستان داشتیم بررسی و رفع نیاز ها و برنامه های لازم جهت توسعه و ارتقای بهداشت و درمان شهرستان چهارباغ در دستور کار قرار گرفت.

وی رشد شهرستان چهارباغ در ابعاد مختلف را نمونه کار جهادی در این مدت کوتاه دانست و از تلاش های فرماندار در مدیریت شهرستان تجلیل نمود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه شهرستان چهارباغ  در ادامه بابیان اینکه آغاز به کار شبکه بهداشت با تلاش مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و فرماندار شهرستان نویدی است بر توسعه مراکز درمانی شهرستان چهارباغ افزود: خوشبختانه بعد از شهرستان شدن چهار باغ و استقرار ادارات و دستگاههای اجرایی در این شهرستان خدمات رسانی به مردم سرعت گرفته است. 

وی افزود : ساخت بیمارستان، درمانگاه شبانه روزی و چندین داروخانه شبانه روزی از مطالبات مردم شهرستان چهارباغ است که با پیگیری های مسئولان استان و شهر ستان امیدواریم هر چه زودتر این مطالبات محقق شود. 

امام جمعه شهرستان چهارباغ از آمادگی مصلای این شهرستان برای راه اندازی نقاهتگاه موقت صد تختخوابی خبر داد و گفت : در تلاشیم  با همکاری دستگاههای اجرایی و مشارکت خیرین مصلای شهرستان را به نقاهتگاه موقت بیماران کرونایی تبدیل کنیم.

 چهارباغ با یکصدهزار نفر جمعیت اوایل امسال شهرستان ساوجبلاغ جدا و ارتقا یافت .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …