جمعه , 31 فروردین 1403

امام جمعه کرج: فضا برای حضور شاعران و ستایشگران جوان مهیا شود

آیت‌الله محمد مهدی حسینی همدانی شامگاه یکشنبه در دیدار با جمعی از شاعران و ستایشگران اهل‌بیت (ع) که  به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) برگزار شد بابیان اینکه فصاحت، بلاغت و انشاد شعر (شعرخوانی و یادداشت شعر) ازجمله ویژگی‌های این بانو بوده، خطاب به شاعران و ستایشگران اهل‌بیت (ع) توصیه کرد کرد که اشعار پرمحتوا را تولید کنند.

امام‌جمعه کرج در ادامه با تأکید بر اینکه به رویش‌های جدید در عرصه مداحی اهمیت دهید، افزود: فضا را برای شاعران و ستایشگران جوان محیا کنید و به بحث آموزش اهمیت جدی دهید.

وی در ادامه بابیان اینکه ژن مادر در تربیت شخص بسیار مؤثر است، اظهار داشت: بخش مهمی از مقامات و فضائل حضرت ابوالفضائل قمر بنی‌هاشم (ع) از مادرشان گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه فرزندان حضرت ام‌البنین (س) همگی شهیدان واقعه کربلا هستند، گفت: عصاره وجودی حضرت ام‌البنین (س) در تمامی چهار فرزند این بانوی بزرگوار به‌خصوص قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) دیده می‌شود.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه «بصیرت و بینش»، «ایمان و باور راسخ»، «روحیه جهاد و مبارزه درراه خدا»، «ولایت مداری، معیت و همراهی با ولی زمان»، «حاضر در تمام میدان‌های سخت»، «قبولی در امتحانات و ابتلائات» از جمله خصایلی است که در تمامی فرزندان حضرت ام‌البنین (س) وجود داشته، بیان داشت: قمر بنی‌هاشم ابوالفضائل عباس (ع) سرآمد همه آن‌هاست.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه هنگامی‌ که خبر شهادت فرزندان حضرت ام‌البنین (س) به این بانو رسید گفت: «فرزندان من و آنچه در زیر آسمان است، فدای حسینم باد!»، تأکید کرد: به گفته علامه مامقانی، این شدت علاقه، کاشف از علو مرتبه او در ایمان و قوت معرفت او به مقام امامت است که شهادت چهار جوان خود را درراه دفاع از امام زمان خود سهل می‌شمارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه زمان‌شناسی و عمل به‌موقع از دیگر ویژگی‌های حضرت ام‌البنین (س) است، افزود: بعد از واقعه کربلا حضرت ام‌البنین (س) هرروز به بقیع می‌رفت و چنان جان‌سوز مرثیه و نوحه می‌خواند که می‌نویسند، مروان بن حکم که در مدینه حاکم بود با آن قساوت قلبی که داشت به گریه می‌افتاد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب به اهمیت «جهاد تبیین» تأکید کرد و گفت: همه ما وظیفه‌داریم نسبت به مسائل انقلاب، کشور و دین به تبیین واقعیات و رفع شبهات بپردازیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه «جهاد تبیین» ریشه در تاریخ دارد، گفت: حضرت زهرای اطهر (س) در خطبه فدکیه خود به‌خوبی شیوه حکومت بعد از رسول خدا (ص) را تبیین و «حکومت مردم بر مردم» را باطل بیان می‌کنند.

وی بابیان اینکه نتیجه «حکومت مردم بر مردم» تشکیل سکولاریسم و لیبرالیسم شد، گفت: انقلاب اسلامی با تشکیل حکومت جمهوری اسلامی تلاش کرد تا دوباره حکومت خدا بر مردم را پایه‌گذاری و دستورات و قوانین الهی در جامعه حاکم شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه بعد از زهرای اطهر (س)، حضرت زینب (س) و سپس حضرت ام‌البنین (س) به جهاد تبیین پرداختند، گفت: حضرت ام‌البنین (س) با گریه‌ها و مویه‌های خود ترسیم بی‌نظیری از کربلا به وجود آورد و کسانی که این واقعه را ندیده بودند در جهاد تبیینی این حضرت در قالب گریه‌های سیاسی مسائل بسیاری برایشان روشن شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه ایثار، عشق به دین، صبر و وفاداری از دیگر ویژگی‌های این بانوی بزرگوار است، گفت: از مجموعه مناقب حضرت ام‌البنین (س) بانوی تراز اسلامی به دست می‌آید.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …