پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

دستگاه‌های اجرایی البرز در نوروز ۱۴۰۱ درخشیدند

مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱ در این استان گفت: دستگاه‌های اجرایی البرز در خدمات رسانی نوروزی همراهی و همدلی را به نمایش گذاشتند و درخشیدند.

دستگاه‌های اجرایی البرز در نوروز ۱۴۰۱ درخشیدندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ فریدون محمدی  سه شنبه شب در آیین تجلیل از خادمان گردشگری ستاد اجرایی خدمات سفر استان البرز که در مجتمع تفریحی گردشگری ایثارکردان شهرستان ساوجبلاغ با حضور استاندار البرز برگزار شد، گفت: از آنجا که برنامه‌های ستاد سفر نوروز ۱۴۰۱ حدود ۲ ماه قبل از شروع سال جدید مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت، همه دستگاه‌های اجرایی در این استان پرجمعیت و پرترافیک پای کار آمدند و همراهی خوبی داشتند.
او ادامه داد: برگزاری ۲۰ نشست اداری برای خدمات سفر نوروزی با حضور مسوولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان البرز موجب شد تا این استان بتواند در همه بخش‌ها از جمله نظارت‌های میدانی و خدمات رسانی به مسافران نوروزی کارنامه عملکردی مناسبی ارائه دهد.
محمدی گفت: چاپ و توزیع دفترچه‌های راهنمای گردشگری، برگزاری مانور‌های خدماتی و امدادی با حضور فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و انتظامی استان موجب شد تا این استان در شرایط کرونایی بتواند یک فصل جدیدی از خدمات نوروزی را به نمایش بگذارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور در راه‌های استان البرز بیان داشت: حضور پلیس راهور، امدادگران اورژانس و هلال احمر، آتش نشانان و راهداران در محور‌های مواصلاتی استان موجب شد تا میزان حوادث جاده‌ای استان نسبت به نوروز سال‌های گذشته به مراتب کاهش یابد.
او برپایی ۲۰ نوروزگاه و جشنواره اقوام را یکی دیگر از اقدامات موفقیت آمیز استان البرز برای جذب گردشگران از اقصی نقاط کشور برشمرد و افزود: معرفی آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان البرز در ایام نوروز جلوه‌ای خاص داشت و حضور پرشمار گردشگران در نوروزگاه ها، جشنواره‌های اقوام و مکان‌های شاخص تاریخی و مذهبی البرز نشان داد که نتایج برنامه ریزی‌ها در نوروز ۱۴۰۱ پربار بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز تاکید کرد: مجموعه برنامه‌های ارائه شده برای خدمت به گردشگران و مردم از جمله برپایی ۱۵ تورگردشگری در نقاط دیدنی و تاریخی استان سرفصل جدیدی برای معرفی جاذبه‌های استان در نوروز ۱۴۰۱ بود و نظرسنجی‌ها حکایت رضایتمندی حداکثری گردشگران و مردم استان از این برنامه‌ها را داشت.
او تاکید کرد: نظارت مستمر کارشناسان دستگاه‌های اجرایی بر امور بهداشتی و قیمت اقلام و خدمات را از مهمترین اقدامات برای پیشگیری و کنترل تخلفات در استان برشمرد.
محمدی از دستگاه‌های استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، سازمان‌های آتش نشانی شهر‌های استان، فرمانداران، شهرداران، اتاق بازرگانی استان، پلیس راهور، اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و تمام دست اندرکاران خدمات سفر استان به خاطر این همراهی و همدلی قدردانی کرد.

در نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۱۵ میلیون تردد خودرویی در جاده‌های استان البرز ثبت شد و حدود پنج میلیون نفر از مکان‌های تاریخی، طبیعی و نوروزگاه‌های استان بازدید کردند.
این استان با برخورداری از ۱۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.
البرز بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد که ۳۰۰ اثر آن‌ها تاکنون ثبت ملی شده است.
کاخ‌های تاریخی مروارید مهرشهر، سلیمانیه، ناصری، کاروا نسرا‌های شاه عباسی و ینگی امام، تپه ۹ هزار ساله ازبکی نظرآباد و بیش از ۱۰ حمام تاریخی از جمله آثار شاخص تاریخی این استان به شمار می‌روند.
جاده گردشگری کرج – چالوس و ۲ سد و رودخانه‌های کرج و طالقان از جمله جاذبه‌های منحصر به فرد این استان هستند که سالانه هزاران گردشگر از این جاذبه زیبا دیدن می‌کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …