پنجشنبه , 9 فروردین 1403

اخبار کوتاه از آموزش و پرورش البرز

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و فردیس  روز دوشنبه به ایرنا گفت: به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)  نمایشگاه فرهنگی هنری « کبوتران حرم رضوی » 

در این ناحیه با همت  معلمان و دانش  آموزان برپا شده است.

فرهاد منظوری افزود: دراین برنامه خدام بارگاه منور  و ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ، به همراه پرچم آستان مقدس آن حضرت حضور یافته اند و حاضران با تبرک جستن به آن بیرق خضرایی، ارادت خود  به ساحت امام هشتم شیعیان را نشان دادند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار دانش آموزان و معلمان به زبان قلم و هنر با مضامین دینی، مذهبی و تربیتی به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ دینی و اسلامی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه در سالن آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج است.

رزمایش کمک‌های مومنانه

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج گفت: با همکاری آموزش‌وپرورش و کمیته امداد امام‌خمینی (ره) رزمایش کمک‌های مؤمنانه با هدف رفع نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت در مناطق کم برخورداراین ناحیه برگزار شد.

مراد مالمیرافزود: در این رزمایش ۱۵۰ بسته مواد غذایی، کیف و لوازم‌التحریر به ارزش بیش‌ از ۴۰۰ میلیون ریال بین دانش‌آموزان نیازمند و خانواده های آنها توزیع شد.

وی با اشاره به رهنمودها و فرمان رهبر فرزانه انقلاب برای برگزاری رزمایش مؤمنانه همدلی و کمک به نیازمندان خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که فرهنگ احسان و نیکوکاری را در جامعه گسترش دهیم و این سنت حسنه و خداپسندانه را به عنوان وظیفه دینی، سیره اهل‌بیت (ع) و مطالبه رهبر معظم انقلاب در جامعه نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد: در یک‌سال گذشته پویش کمک‌های مؤمنانه و رزمایش همدلی در مدارس آموزش‌وپرورش ناحیه چهار کرج راه‌اندازی شد و خانواده‌های نیازمند بسیاری را تحت پوشش قرار داد و مدارس با پیوستن به این پویش نیازمندی‌های بسیاری از خانواده‌های بی‌بضاعت از جمله بسته‌های مواد غذایی، تبلت و گوشی تلفن‌همراه، لوازم‌التحریر را تامین کردند .

مالمیراز جایگاه زکات و انفاق در فرهنگ دینی مسلمانان سخن گفت و یادآورشد: این‌گونه رزمایش‌ها در واقع عمل به تعالیم دینی و تکالیف شرعی است.

جشن عبادت

مدیرآموزش و پرورش نظرآباد نیز اعلام کرد که به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز، مسابقه جشن عبادت ۸۰ دانش آموز قرآنی در دارالقرآن انصار المهدی این شهرستان برگزار شد.

مسعود مهران نیا افزود: مسابقه جشن عبادت ویژه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان نظرآباد با محوریت قرائت صحیح نمازبه صورت حضوری دردارالقرآن انصار المهدی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: خواندن نماز، احترام به والدین و بزرگترها ، خوب درس خواندن و رعایت بهداشت به خصوص در دوران کرونا و زدن ماسک در مدارس از جمله مسوولیت‌های مهم دنش آموزان است.

وی تصریح کرد: فرهنگ انسان ‌ساز نماز و رعایت حجاب اسلامی و آشنایی دانش‌آموزان با مراجع تقلید از مهم ترین برنامه‌هایی است که تلاش می‌کنیم آن را به بهترین شکل به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

مهران نیا ادامه داد: در پایان این مراسم از نفرات برتر مسابقه قرائت صحیح نماز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

درخشش دانش آموز جسمی – حرکتی

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: محمد مهدی اجلال پوردر رشته بوچیا موفق به کسب مقام کشوری شد.

عباس کشاورزافزود: مسابقات کشوری بوچیا در پنج کلاسبندی با حضور ۲۰۲ ورزشکار به صورت مجازی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموز پرتلاش و با استعداد محمد مهدی اجلال پور از مدرسه استثنایی نابینایان پویا در مسابقات بوچیا که از طرف فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین به صورت مجازی برگزار گردید ، موفق به کسب مقام سوم  در کلاس BC۳  شد.

وی بیان داشت: در رشته ورزشی بوچیا  که توپ و رمپ ویژه دارد هوش و تمرکز بسیار تاثیر دارد و  این  ورزش ویژه ا فراد با معلولیت  جسمی -حرکتی می باشد.

وی یادآورشد: در مسابقات شطرنج نیز این دانش آموز در رقابت با دانش آموزان عادی توانست جزوه ۷ نفر برتر باشد.

استان البرز حدود ۵۱۲ دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …