پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

آلاینده ها به آسمان البرز بازمی گردند

هشدار هواشناسی؛

مدیرکل هواشناسی البرز نسبت به پایداری جوی و بازگشت آلاینده ها از فردا یکشنبه تا پایان هفته جاری به استان هشدار داد.

آلاینده ها به آسمان البرز بازمی گردندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، آرش بهارونداحمدی، گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از جوی پایدار و پتانسیل افزایش آلاینده ها در منطقه البرز مرکزی است.

مدیرکل هواشناسی البرز ادامه داد: با توجه به وارونگی دمایی در سطوح پایینی جو روند افزایش آلاینده ها را از یکشنبه تا اواخر هفته جاری خواهیم داشت به طوریکه کیفیت هوا در بعضی ساعات در سطح ناسالم برای تمام گروه ها به ویژه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش می یابد.

او گفت : آلودگی هوا در دشت البرز مرکزی شامل شهرهای کرج، فردیس، اشتهارد، نظرآباد، هشتگرد از فردا یکشنبه تا عصر جمعه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی البرز از مردم و دستگاه های اجرایی خواست از انجام هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود خودداری کنند ضمن آنکه افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور بلند مدت در فضای باز و سطح شهر پرهیز نمایند.

او اضافه کرد: مدیریت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر عدم تردد برای تمام گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز در این روزها ضروری است.

از ابتدای مهر امسال تاکنون حدود ۴۷ روز در البرز هوای ناسالم تجربه شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …