پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

کمک نقدی بنیاد مسکن برای بازسازی خانه های آسیب دیده لانیز کرج

لطیف عبدالله زاده  روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت:  پس از آتش سوزی ۱۲ تیرماه جاری در روستای لانیز در بخش آسارا شهرستان کرج ،  تیم  کارشناسی بنیاد مسکن در اولین فرصت به روستا مراجعه و وضعیت  واحدهای خسارت دیده را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی بیان داشت : این تیم  کارشناسی نیز فرم کارشناسی خسارت برای این واحد های آسیب دیده تنظیم کرد.

معاون بنیاد مسکن البرز ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته،  نقشه، نظارت و صدور پروانه به صورت رایگان و با هماهنگی بخشداری آسارا برای این واحد ها ارائه خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین تسهیلات مسکن روستایی با نرخ بهره پنج درصد و با سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت به این واحدها پرداخت می شود و از محل حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) کمک بلاعوض به مبلغ ۳۰ میلیون تومان  برای هریک از این واحدها اختصاص یافته است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز اضافه کرد: اگر چنانچه باز هم خانه ای نیمه تمام بماند از محل تسهیلات قرض الحسنه برای کمک به تکمیل آنها اقدام خواهد شد.
عبدالله زاده با اشاره به پیشگیری از هر گونه حادثه ای برای بافت فرسوده در روستاها گفت: روستای لانیز با ۶۵ خانوار  بیشتر واحدهای مسکونی آن فرسوده و کم دوام هستند، لذا ما از اهالی و دهیاری  روستا درخواست کرده ایم خانوارهای خسارت دیده یا دارندگان واحدهای مسکونی فرسوده و غیرمقاوم  با مراجعه به شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان تشکیل پرونده دهند.

آتش سوزی ناشی از اتصال برق روز ۱۲ تیر ماه جاری سبب خسارت کلی به ۱۰ واحد مسکونی ، یک مسجد و ۲  انبار علوفه در روستای لانیز واقع در حاشیه جاده کرج – چالوس شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …