جمعه , 14 اردیبهشت 1403

بهره مندی ۱۲ هزار نفر از خدمات سلامت در مناطق محروم البرز

داوود رجبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این افراد توسط  ۳۳ کاروان سلامت و ۶۵ ایستگاه سلامت مستقر در نقاط مختلف استان البرز خدمات ویزیت رایگان و پایش سلامت دریافت کردند.

وی اضافه کرد: اعضای داوطلب بویژه در گروه مهارت و مشارکت و با همکاری پزشکان و کارشناسان متخصص عضو جمعیت هلال احمر استان، در شرایط شیوع بیماری کرونا و محدودیت ها ، به مناطق کمتر برخوردار استان البرز اعزام شده که به بیش از چهارهزارو ۵۰۰ نفر از شهروندان خدمات ویزیت رایگان ،ارجاع به آزمایشگاه ها و امثال آن  توسط پزشکان عمومی  و پزشکان متخصص از جمله ، دندانپزشکان، متخصص چشم، زنان، پوست، ارتوپدی ،کارشناسان بینایی سنجی ،شنوایی سنجی ، ماما، روانشناس و مشاوره  ارائه شده است .

رجبی افزود: طی سال جاری همچنین  ۶۵ ایستگاه سلامت درمناسبت های مختلف از جمله عیدسعید فطر ، اعیادقربان ‌و غدیر و عزاداری های ائمه اطهار (ع)  در مناطق محروم استان استقرار یافتند و خدمات پایش سلامت به  بیش از هشت هزار نفرارائه  کردند.

وی  اظهار داشت علاوه بر خدمات تخصصی پزشکی ،تحویل برخی داروهای موردنیاز بیماران طبق نسخ ارائه شده ،تب سنجی،انجام تست فشار خون و قندخون و سنجش میزان اکسیژن خون مراجعین نیز توسط داوطلبان در این کاروان ها و ایستگاه های سلامت ارائه شد.

رجبی ، ضمن تقدیر از پزشکان و داوطلبان و همکاری گروه های جهادی که با جمعیت هلال احمر در استقرار کاروان های سلامت مشارکت می نمایند؛از عموم ساکنان  استان البرزدارای مهارت، به ویژه پزشکان،پرستاران و رشته های مرتبط با درمان خواست با مراجعه به حوزه داوطلبان شعب در شهرستان های استان البرز، نسبت به عضویت و ارائه خدمت داوطلبانه درطرح بسیج ملی جهت کاهش شیوع بیماری کرونا اقدام نمایند.

معاون امور داوطلبان استان البرز با اشاره به  شیوع بیماری کرونا در کشور و افزایش مرگ و میرهای ناشی از آن و تاثیر آن بر اقتصاد و زندگی روزمره مردم  و تکمیل ظرفیت بستری بیماران در اکثر بیمارستان ها؛ از عموم همشهریان خواست؛ با کاهش تردد های غیرضروری و رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی و ماسک زدن از شیوع کرونا در جامعه بکاهند.

وی یاد آورشد : شهروندان نوعدوست با «نذر سلامت» به مناسبت روزهای محرم با اهدای کمک های مومنانه از طریق هلال احمر و تامین مایحتاج معیشتی و بهداشتی خانواده ها و تهیه کپسول اکسیژن برای بیماران در کاهش مشکلات مالی بیماران و خانواده های آسیب دیده از کرونا سهیم باشند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …