پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

امام جمعه کرج: منابع اقتصادی البرز به کار گرفته نشده است

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه استانداران البرز که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه امروز فرصت استثنایی برای خدمت به مردم و اعتماد آفرینی به وجود آمده است، افزود: از امروز سکان اداره استان البرز در اختیار برادری قرار می گیرد که مقام عالی دولت در استان خواهد بود و تجربیات خوبی را از قبل کسب کرده است.

وی ضمن خیر مقدم به استاندار جدید البرز به بیان نکاتی در خصوص استان پرداخت و گفت: در این استان اشخاص توانمند بومی  به خاطر سیاسی کاری به کار گرفته نشده اند لذا مدیرانی که به کار گرفته شدند دلبستگی و دغدغه لازم را نسبت به زیست بوم البرز و سایر مشکلات آن نداشته اند.

امام جمعه کرج  با بیان اینکه این موضوع به استاندار یا شخص خاصی مربوط نمی شود، ادامه داد: کسی هم اگر کاری انجام می داد کمتر به زیرساخت ها  توجه داشت و خیلی کارهای ساده و روبنایی را انجام دادند تا در دوره مسوولیتشان کاری را ثبت کرده باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز خطاب به استاندار جدید البرز گفت: ضعف نظارت بر عملکرد زیرمجموعه ها هم مشهود است و اگر بتوانید تک تک فرصت های استان را استفاده کنید شکوفایی به سرعت واقع خواهد شد.

وی در ادامه خطاب به استاندار جدید البرز افزود: نیروهای ارزشمندی تحت عنوان مدیریت شهری دارید که یکی از موضوعات استان  البرز به خصوص شهر کرج مشکلات عدیده شهری و زیرساخت های آن است که در این زمینه می توانید فعال باشید به شرط اینکه از نیروهای توانمند همین شهر استفاده کنید.

وی تصریح کرد: استان البرز ظرفیت و سابقه بالای علمی، پژوهشی، صنعتی و کشاورزی نسبت به دیگر استان ها دارد به طوریکه بخش کشاورزی استان بسیار مهم است که مورد غفلت قرار گرفته است.

امام جمعه کرج: منابع اقتصادی البرز به کار گرفته نشده است

حسینی همدانی خاطر نشان کرد: در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری فصل جدیدی در تاریخ تحولات سیاسی و فرهنگی کشور مطرح شد.

وی با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم «تحول» بود، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «راه ایجاد تحول عبارت است از تشکیل دولت معتقد به تحول و معتقد به عنصر تحول آفرین» که باید این تحول در تمام ارکان کشور به وجود بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز  گفت: در دولت تحولی توجه به مردم و خدمت به آن ها مورد نظر قطعی است و چون در گام دوم انقلاب هستیم و انقلاب در حال طی مسیر تکاملی است بایستی این دولت سازی به خوبی شکل بگیرد.

امام جمعه کرج افزود: دولت تحول گرا باید سه شاخصه مهم  جوانگرایی،  نشاط و کار بلد بودن را اولویت قرار داده تا بتواند دردهای مزمن جامعه را جواب دهد.

وی با تاکید بر اینکه دولت تحول گرا باید بتواند قدرت نقد نظام و سرمایه اجتماعی را بالا ببرد، تصریح کرد: دولت تحول گرا دولتی است  که ضمن غرورآفرینی ،  اعتماد جامعه را بالا  می برد که لازمه آن این است که همکاران و همراهان چنین دولتی همگی انقلابی باشند.

وی گفت: در چنین دولتی باید همه ارکان و اعضای آن به آرمان های انقلاب  معتقد  و اهل تلاش و خدمت باشند.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که «کسی که در نظام جمهوری اسلامی در مسوولیتی مشغول به کار است ولی آرمان های نظام اسلامی را آنگونه که امام ترسیم کرده در دل قبول نداشته باشد، اشغال آن پست بر او حرام است».

وی با بیان اینکه این مطلب بسیار حساس است، افزود: بنابراین خداوند  امروز فرصتی داده تا تمام عاشقان نظام اسلامی و آرمان های انقلاب فرصت خدمت دوباره به مردم استان البرز را تجربه کنند.

خدمتگزاری به کشور یک فرصت است

نماینده ولی فقیه در استان البرز اضافه کرد: پس از انتخابات  خرداد ماه امسال رهبر  معظم انقلاب اسلامی پیامی دادند که در آن به موضوع فرصت ها و تهدیدها اشاره کردند و فرصت ها را بسیار امیدوارکننده دانسته و خدمتگزاری به کشور را به عنوان یک فرصت نام بردند.

وی تصریح کرد: فرصت شناسی، فرصت سازی و استفاده از فرصت از ارکان موفقیت مدیریت های فردی، ملی و سازمانی است.

وی گفت: شاخص انسان موفق، فرصت محوری و توان تبدیل تهدیدها به فرصت ها است و کسی که نگاه فرصت محور دارد به پدیده ها جور دیگری توجه می کند و تهدیدها را کوچک می بیند و در واقع بینی به جای ناامیدی نگاه کرده و از کاستی ها به حل مساله می پردازد و با امید به آینده و نقاط قوت مسیر را باز می کند و پیش می رود.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: مدیریت هوشمند که این روزها از آن زیاد اسم برده می شود از فرصت ها استفاده می کند و مجموعه خود را پیشرفت می دهد ضمن اینکه باید توان فرصت سازی و فرصت آفرینی هم داشته باشد.

آثار رسیدگی به بخش کشاورزی البرز در کشور و منطقه

نماینده ولی فقیه در استان البرز ضعف کشاورزی را در بخش صنایع تبدیلی بسیار پررنگ دانست و گفت: اگر به بخش کشاورزی البرز رسیدگی شود آثار فراوانی نه تنها برای کشور بلکه برای منطقه خواهد داشت.

وی به وجود مراکز تحقیقاتی کشاورزی و دامپروری کشور در البرز اشاره کرد و افزود: از ظرفیت های گردشگری این استان نیز نباید غافل بود ضمن اینکه مساله آب، حق آبه، اشتغال و تولید که پتانسیل خوبی در استان دارد باید به خوبی پرداخته شود.

امام جمعه کرج  با اشاره به موضوعات فرهنگی استان ، بیان داشت: خدمت امانتی است که ضمن  غنیمت شمردن آن باید  با استفاده از افراد متدین، کاربلد، انقلابی و پاکدست به مردم خدمت کرد و آبادانی به وجود آورد.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: با برنامه و با توجه اولویت دار به امور مردم مستضعف منطقه رسیدگی کنید زیرا عمر مسوولیت بسیار کوتاه و کار فراوان است؛ به زیرساخت ها بیشتر توجه کنید و در مردم امید ایجاد کنید.

در کارها پیوست عدالت را در نظر گرفته بگیرید

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه در کارها  باید پیوست عدالت و عدالت فرهنگی را در نظر گرفت، خطاب به استاندار جدید البرز گفت : از ملامت ، ملامت کنندگان که از فردا شروع خواهد شد ناراحت نشوید، به زودی عده ای مفسد و رانت خوار فاسد به شما نزدیک خواهند شد، به آن ها فرصت ندهید و به حق و حرف مردم و نصایح گوش دهید.

وی اظهار داشت: از تصمیماتتان مردم را مطلع کنید و کاری را که می کنید و به نتیجه می رسد را به مردم بگویید زیرا این کارها برای مردم امیدآفرین است ضمن اینکه  بنده را در همه مسیر انقلاب ، مردم و اسلام که حرکت می کنید معین و پشتیبان خودتان بدانید.

آیت الله حسینی همدانی به مدیران استان تاکید کرد که استاندار جدید فردی با تجربه است که فرصت خدمت در دولت جدید را غنیمت شمرده و با او همکاری تا استان آباد شود.

وی همچنین به جوان ها، نخبگان، فرهیختگان و گروه های اندیشه ورز نیز بیان داشت که تمام توان خود را با شعار ما می توانیم برای ایرانی قوی پای کار بیاورید و همچون دفاع مقدس دولت را همراهی کنید و راهکارهای مناسب را در اختیار استاندار جدید بگذارید.

رییس جمهور با صدور حکمی مجتبی عبداللهی را به عنوان استاندار البرز منصوب کرد و  در متن حکم آیت الله رییسی به استاندار البرز وی اظهار امیدواری کرد تا استاندار جدید البرز با اتکال به خداوند متعال و با روحیه انقلابی، پاکدستی، فسادستیزی و اهتمام به مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی در گره گشایی از مشکلات مردم استان، تحقق عدالت و پیشرفت و رفع فقر و تبعیض کوشا باشد.
آیت الله رییسی در این حکم تاکید کرد که مجاهدت مستمر برای پیشرفت عادلانه و توسعه زیرساخت‌های استان، صیانت از رونق تولید، استفاده از شیوه های نوین و مکانیزه در بخش کشاورزی خاصه پرورش گل و گیاه با بهره گیری حداکثری از ظرفیت نخبگان و جوانان با انگیزه و انقلابی در حل مسائل استان در تعامل بایسته و مستمر با کلیه دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی مورد انتظار می باشد.

مجتبی عبداللهی به عنوان هفتمین استاندار البرز در جلسه هیات دولت روز ۱۶ آبان ماه رای اعتماد را برای سکانداری استان البرز گرفت تا با استفاده از ظرفیت های بالقوه این استان در مسیر آبادانی و توسعه کشور پیش رود.

 عبداللهی به عنوان هفتمین استاندار البرز متولد ۱۳۴۵ است و سوابقی همچون مدیرکلی اداره اوقاف استان تهران، شهرداری مناطق ۲۰ و هفت تهران، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …