جمعه , 14 اردیبهشت 1403

امتناع از ثبت دستگاه کارتخوان جرائم مالیاتی بدنبال دارد

او با بیان اینکه عدم ثبت و تعیین تکلیف دستگاه‌های کارت‌خوان مانع رسیدگی به حساب‌های بانکی اشخاص نخواهد بود افزود: این دیدگاه که  با غیرفعال کردن دستگاه‌های کارت‌خوان و عدم اتصال به پرونده مالیاتی افراد مشمول رسیدگی و مالیات نمی‌شوند و یا اینکه سازمان مالیاتی بدون رسیدگی و تنها  براساس تعداد و مبلغ تراکنش، مالیات اخذ خواهد نمود، صحیح نیست.

محمدی گفت: سازمان مالیاتی امکان دسترسی به اطلاعات تمامی حسابهای بانکی اشخاص را دارد و بر اساس اولویت مبالغ بالا و نوع فعالیت  این حساب‌ها را در دستور بررسی قرار خواهد داد.

او ادامه داد: همچنین با توجه به مفاد ماده  ۱۱ قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، کارت‌خوان‌های بدون پرونده مالیاتی با کمک بانک مرکزی قطع خواهند شد و برای مالکان آنها توسط سازمان مالیاتی به قصد بررسی تراکنش‌های بانکی آنان تشکیل پرونده خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی البرز تصریح کرد: بر همین اساس این افراد امکان انجام  تکالیف قانونی خود را نیز در خصوص پرونده‌های مالیاتی نخواهند داشت  و عدم انجام  این  تکالیف از جمله تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر موجب محرومیت از معافیت مالیاتی و سایر تسهیلات موضوع قانون مالیات‌های مستقیم خواهند شد.

محمدی با بیان اینکه این افراد با هر مقدار درآمد و فعالیت حتی اندک مشمول بررسی و مالیات و ۳۰درصد جریمه غیرقابل بخشش و سایر جرایم مقرر در قانون خواهند شد، گفت: هدف از اجرای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان شفاف سازی مالی و برقراری عدالت مالیاتی و کمک به صاحبان کسب و کارهای با درآمد پایین می‌باشد.

او ادامه داد: بر همین اساس  بیشتر صاحبان مشاغل که  دارای درآمد پایینی هستند و در صورت تمکین به قانون و انجام وظایف قانونی خود از جمله تشکیل پرونده مالیاتی و اتصال دستگاه کارتخوان به آن و تسلیم اظهارنامه عملکرد سالانه در خرداد ماه سال بعد، امکان استفاده از معافیت موضوع ماده ۱۰۱قانون مالیاتهای مستقیم نسبت سود خالص را خواهند داشت و در بخشی نیز مشمول مالیات و جرایم مالیاتی که پیش‌تر گفته شد نخواهند نشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …