یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

جمع‌آوری معتادن متجاهر از اولویت‌های بهزیستی باشد

به گزارش ایرنا، کامیل کریمیان روز یکشنبه در دیدار با رییس جدید اداره بهزیستی سقز اظهار داشت: توجه به سازمان های مردم زیر نظر بهزیستی از جمله جامعه معلولان، موسسه رفاه نابینایان، خانه سالمندان مهر، کودکان حاج افتخار امینی، کمک به کمپ های ترک اعتیاد و توجه مضاعف به خانواده های دارای چندمعلول از اولویت های بهزیستی باشد.

وی بر برنامه ریزی جدی بهزیستی برای حمایت از انجمن های اُتیسم و راه اندازی مرکز شبانه روزی و نگهداری بیماران اُتیسم، مناسب سازی معابر برای دسترس پذیری معلولان، ضرورت اجتماع محوری برای کاهش آسیب ها و ارتقای سلامت اجتماعی، فرهنگ سازی برای کاهش مصرف مواد و تلاش برای بازگشت معتادان به جامعه و کاهش اعتیاد تاکید کرد.

رییس اداره بهزیستی سقز نیز بر گام های جدی تر برای توانبخشی و توانمندسازی توانخواهان، غربالگری، پیشگیری از معلولیت ازدواج و ناشی از انفجار مین، حمایت و توانمندسازی دختران و زنان آسیب دیده تاکید کرد.

سید منصور حیدری اضافه کرد: پیشگیری و مداخله در خانواده برای کاهش طلاق، ساخت مسکن مددجویی و همراهی با انجمن خیران مسکن سازو بازتوانی افراد بهبود یافته و اشتغال توانخواهان از جمله برنامه های این اداره است.

وی افزود: مجموعه بهزیستی همراه با موسسات غیردولتی، کارشناسان و مددکاران اورژانس اجتماعی و خیران در راستای ارایه خدمات بهتر و بیشتر به جامعه بزرگ تحت پوشش از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و تلاش برای جذب اعتبارات بیشتر استانی به جد پیگیری می شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …