چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

بیش از ۲ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان البرز توزیع شد

وی افزود: با توجه به این برنامه ریزی تاکنون ۶ هزار و۷۱۰ تن  انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسیم جذب شده که ۲ هزارو ۴۴۰ تن آن توزیع شده است.

وی گفت: با توجه به استقبال کشاورزان از مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری به طور قطع سال پر مصرفی را در مصرف کود کشاورزی در راستای افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی در استان البرز خواهیم داشت.

ندرلو با اشاره به اینکه میزان فروش کودهای فسفاته و پتاسه در استان نسبت به ۲ سال گذشته با ۳۵ درصد افزایش روبرو شده است، افزود: در سال جاری با کاهش ۴۵ درصدی قیمت این کودها روبرو شدیم که هر کیسه به  ۲۵۰ هزار تومان رسید.

وی بیان داشت: کودهای فسفاته  و پتاسه برای افزایش کمیت و کیفیت تولید بسیار تاثیرگذار است که کشاورزان به دلیل گرانی بیش از حد این نهاده در ۲ سال اخیر اغلب از این کودها در دوره تولید استفاده نمی کردند.

وی گفت: با اجرای این مصوبه از اول فروردین ماه سال جاری، آمار فروش روزانه نشان می دهد که مصرف این کودها نسبت به ۲ سال اخیر روند صعودی داشته است.

ندرلو اضافه کرد: با افزایش مصرف این نهاده کشاورزی و رسیدن به مصرف بهینه، افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

در استان البرز ۱۰ کارگزاری رسمی برای توزیع کود فعال هستند.

این استان ۶۸ هزار هکتار زمین کشاورزی وباغی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …