شنبه , 8 اردیبهشت 1403

آزادی ۱۴ زندانی از ندامتگاه های البرز

مشکلات ۱۳۰ زندانی اشتهارد و طالقان در بازدید رئیس کل دادگستری البرز از ندامتگاه‌های استان بررسی و با استفاده از نهاد‌های ارفاقی ۱۴ نفر آزاد شدند.

آزادی ۱۴ زندانی از ندامتگاه های البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، حسین فاضلی هریکندی، با اشاره به دستاورد‌های این بازدید که با حضور معاون امور نظارت بر زندان و اجرای احکام کیفری دادگستری استان، رئیس دادگستری و دادستان اشتهارد، رئیس حوزه قضایی طالقان و ۱۰ نفر از قضات این دادگستری‌ها برگزار شد، گفت: این بازدید‌های دوره‌ای بخشی از برنامه مدون معاونت امور نظارت بر زندان و اجرای احکام کیفری دادگستری استان است که تاکنون در مورد همه زندانیان حوزه‌های قضایی استان یعنی فردیس، نظرآباد، چهارباغ، اشتهارد، طالقان، ساوجبلاغ و برخی از نواحی کرج عملیاتی شده است.

رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به آزادی نزدیک به ۱۲۰ نفر در سه ماهه اخیر با اجرای برنامه دوره‌ای بازدید از ندامتگاه‌های استان، افزود: امروز نیز با ۱۳۰ نفر از زندانیان دیدار و گفتگو شد که شامل ۸۰ محکوم و ۵۰ متهم بودند و پس از استماع اظهارات مددجویان، دستور لازم برای رسیدگی صادر شد.

او گفت: عمده درخواست‌ها در راستای تسریع در رسیدگی، کاهش مبلغ قرار تامین، درخواست مرخصی، ادغام محکومیت‌های متعدد و بررسی مجدد پرونده بود.

فاضلی هریکندی با اشاره به این که با دستورات صادره ۱۴ نفر از زندانیان با نهاد‌های ارفاقی نظیر مرخصی میان دوره و پایان حبس و نیز استفاده از پابند و آزادی مشروط آزاد شدند، افزود: در این دیدار همچنین وضعیت کلی دو حوزه قضایی اشتهارد و طالقان از حیث سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری بررسی و مدیر کل زندان‌های استان گزارشی در این خصوص ارائه کرد.

او افزود: نکته قابل توجه در مورد دو حوزه قضایی طالقان و اشتهارد این بود که خوشبختانه هیچ زندانی‌ای بابت مهریه نداشتند که حاکی از توجه به سیاست‌های قوه قضاییه در این زمینه است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …