پنجشنبه , 9 فروردین 1403

تعیین تکلیف مالکان عرصه تپه مردآباد در اولویت قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست بررسی مشکلات مرتبط با حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از سه‌شنبه با حضور سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و شهردار ماهدشت برگزار شد و تعیین تکلیف مالکان عرصه تپه مردآباد در اولویت قرار گرفت.

یحیی دارایی در این نشست با اشاره به قدمت بالای تپه مردآباد، بیان کرد: تپه مردآباد از لحاظ تاریخی تقریباً با تپه ازبکی برابری می‌کند؛ شناسایی و تعیین حریم و گمانه‌زنی برای این تپه در سال‌های گذشته صورت گرفت که مشخص شد تاریخ این تپه به هزاره پنجم قبل از میلاد یعنی ۷ هزار سال پیش برمی‌گردد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: بنابراین حفاظت از این تپه از اولویت‌هاست که نیاز به تعامل، هماهنگی و همکاری با شهرداری برای تملک این عرصه و تعیین تکلیف مالکان این عرصه دارد. زیرا سال‌هاست مالکینی که داخل عرصه و حریم این تپه قرار دارند، منتظر تعیین تکلیف هستند.

در این جلسه احمد افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز بر رفع مشکلات و تعیین تکلیف با شناسایی دقیق مالکان واقع در عرصه تپه مردآباد، تاکید کرد.

تعیین تکلیف مالکان عرصه تپه مردآباد، تشکیل ستاد خدمات سفر نوروزی، مرمت پل تاریخی خاتون، احداث موزه و ثبت ملی جاده چالوس از مهمترین موضوعاتی است که در این نشست مطرح شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …