یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۲۸ قطعه اراضی شهرداری فردیس به بیت المال اعاده شد

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی در دیداری با نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: در زمان انتزاع شهرداری فردیس از کرج، با وجود اینکه این ۲۸ قطعه توسط شهرداری خریداری شده بود ولی شهردار وقت بدون رعایت مقررات قانونی نسبت به اقاله این اراضی اقدام می‌کند.

وی اضافه کرد:  با طرح دادخواست، این پرونده به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته و با رای دادگاه تجدیدنظر استان، اقاله غیرقانونی صورت گرفته ابطال و اراضی به شهرداری مسترد که ارزش این  حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

فاضلی هریکندی  رسیدگی به پرونده بزرگ موسوم به «فلاحتی» در نظرآباد،  پرونده بیمارستان امام خمینی (ره) کرج، رسیدگی به پرونده برخی از مدیران به اتهام رشوه و ارتشا و پرونده مدیرعامل سابق برق منطقه‌ای استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این استان عنوان کرد.

مراجعه ۶۰۰ هزار نفر به دادگستری البرز  در سال ۹۹
وی تعداد پرونده های «یکتا» که بر مبنای آن پرونده‌های ورودی به کلیه مراحل دادسرا، دادگستری و محاکم تجدیدنظر و اجرای احکام، یک پرونده در نظر گرفته می‌شود را در سال گذشته  بیش از ۲۹۷ هزار عنوان کرد و گفت: اگر برای هر پرونده دو نفر طرفین دعوا در نظر بگیریم می‌توان گفت که در سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر از مردم استان به مراجع قضایی مراجعه  که رقم قابل توجهی است.

فاضلی هریکندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های «صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری» و «پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان البرز» در سال گذشته، تصریح کرد: قرارگاه صیانت، بر پیگیری اقدامات در حوزه تغییر کاربری‌های غیرمجاز، مقابله با تصرف اراضی ملی و طبیعی، جرایم محیط زیست، مقابله با تجاوز به حریم رودخانه‌ها و جاده‌ها و چاه‌های غیرمجاز تمرکز داشته است.
وی همچنین  پیگیری سیاست‌های کلان اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را دیگر محور اقدامات مجموعه خود برشمرد و گفت: بر همین اساس چندین شرکت در استان که تعطیل و یا در معرضی تعطیلی بودند احیا که با این اقدامات به اشتغال بیش از سه هزار نفر در استان کمک شد.

پوشش ۸۵ درصدی اراضی شهری در طرح کاداستر
رییس  کل دادگستری استان البرز در ادامه به اقدامات حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر آموزش‌های عمومی، با پیگیری‌های انجام شده در حوزه کاهش ورودی پرونده به دادگستری استان، حدود ۲۷ هزار فقره پرونده در اجرای اداره ثبت استان مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی ارائه آموزش‌های متعدد اجتماعی و پیشگیرانه از طریق سامانه شاد برای ۵۰۰ هزار دانش آموز استان را دیگر اقدام انجام شده برشمرد و بیان کرد: اجرای کاداستر توسط اداره کل ثبت استان نیز  پیگیری شده که در نتیجه آن برای ۸۵ درصد اراضی شهری و ۵۰ درصد اراضی کشاورزی کاداستر اجرایی شده که در این بین  برداشت کاداستر اراضی ملی نیز انجام شده که منتظر تایید اداره منابع طبیعی است.

پرونده های مختومه البرزی بالاتر از میانگین کشوری

فاضلی هریکندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مجموعه ورودی پرونده‌های دادگستری در سال گذشته بدون احتساب شورای حل اختلاف ۵۹ هزاار و ۸۶۱ فقره بوده گفت: با احتساب آمار شورای حل اختلاف این رقم به ۷۲۹ هزار و ۶۶۸ فقره می رسدکه در مجموع در سال گذشته ۷۶۱ هزار و ۴۶۵ فقرع پرونده در استان مختومه شد، بدین معنی که علاوه بر رسیدگی به تمان  پرونده‌های وارده، بیش از ۳۱ هزار پرونده مانده از سال‌های گذشته که معادل ۲۲ درصد کل پرونده‌های مانده استان است مختومه شده است.

وی با بیان اینکه میانگین عملکرد کشوری در مختومه کردن پرونده‌های مانده، ۱۲ درصد بوده است تاکید کرد: این در حالی است که دادگستری استان در سال گذشته توانست ۲۲ درصد از پرونده های مانده را که  به طور تقریبی ۲ برابر میانگین کشوری است مختومه کند.

رییس کل دادگستری البرز با بیان اینکه  در شعب بدوی تعزیرات حکومتی استان ۱۸ هزار و ۵۸۲ فقره پرونده در سال گذشته وارد شده تصریح کرد: در همان مقطع به ۱۸ هزار و ۵۵۹ فقره پرونده رسیدگی که جزای نقدی صادر شده در شعب تعزیزات حکومتی بیش از یک هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال و میزان وصولی نیز بیش از ۱۸ میلیارد ریال بوده است.

انجام بیش از ۱۷ هزار تست در زندان‌های استان البرز
فاضلی هریکندی در ادامه  با اشاره به انجام بیش از ۱۷ هزار تست کرونا در زندان‌های استان در سال گذشته گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه در دوران شیوع کرونا و تجربه موفق استان، این موفقیت مورد تقدیر ریاست قوه قضائیه قرار گرفت.

وی در ادامه به وضعیت پرونده‌های مختومه در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان‌ اشاره کرد و افزود:  در پایان سال ۹۹، تعداد ۹۵ درصد موجودی دادگاه‌های بدوی، ۱۰۰ درصد پرونده‌های تجدیدنظر و ۶۵ درصد پرونده‌های اجرای احکام مختومه شده است.

فاضلی هریکندی در ادامه  با اشاره به عملکرد اداره کل ثبت اسناد در تهیه نقشه های کاداستر و ابراز امیدواری به برگزاری جشن انفال در سال جاری، گفت: این اداره در سال ۹۹ تعداد ۶۱۱ فقره اسناد مالکیت دولتی صادر کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …