دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

پلیس راهور البرز با افزایش آلودگی هوا به خودروهای دودزا هشدار داد

سرهنگ حمد الله رحمتی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح برخورد با  خودروهای آلاینده و دودزا  در استان البرز تشدید شده و با خودروهای شخصی، دولتی و موتورسیکلت های  فاقد برچسب معاینه فنی برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: مردم تا حدامکان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند و از خروج غیر ضروری از منازل و فعالیت های طولانی یا سنگین اجتناب ورزند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال  باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام نمایند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز  افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل هواشناسی البرز نیز اعلام کرده که  افزایش آلاینده ها و پایداری هوا تا روز جمعه هفته جاری برای این استان پیش‌بینی می شود.

آرش بهاروند احمدی اظهار داشت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از استقرار جوی پایدار تا جمعه قبل از ورود سامانه بارشی ضعیف در منطقه البرز مرکزی است که این شرایط به تناوب و ساعتی موجب افزایش آلاینده‌ها به ویژه از روز چهارشنبه تا روز جمعه هفته جاری  در استان خواهد شد.

وی بیان داشت: دشت البرز مرکزی شامل شهرهای کرج، فردیس، اشتهارد، نظرآباد، هشتگرد طی مدت زمان یاد شده با افزایش آلاینده ها، کاهش کیفیت هوا مواجه می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …