شنبه , 1 اردیبهشت 1403

سیستم کنترل هوشمند متروی شهرجدید هشتگرد شهریور ماه افتتاح می شود

مسعود حق لطفی  روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: قطاربرقی شهرجدیدهشتگرد -گلشهر با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان اکنون در حال خدماتدهی است اما سیستم کنترل هوشمند آن 

با تخصیص ۲۲۰ میلیارد تومان روند تکمیلی را می گذراند.

 ‏وی گفت: در زمان حاضر متروی شهرجدید هشتگرد همه روزه با ۱۴ سرویس قطار از ساعت ۶ صبح الی 15 به مردم خدمات ارائه می دهد که با نصب کامل تجهیزات سیگنالینگ(کنترل هوشمند حرکت قطار)، شمار سفرهای قطار شهری شهرجدید هشتگرد- کرج افزایش خواهد یافت.

 ‏وی با اشاره به ساخت سکوی قطار شهری ماموت توسط شرکت عمران شهر جدیدهشتگرد گفت: این سکو با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در حال احداث می‌باشد که با راه اندازی آن، ساکنان مناطق بیشتری از شهرستان ساوجبلاغ تحت خدمت مترو گلشهر_ شهرجدید هشتگرد قرار خواهند گرفت و علاوه بر سهولت رفت و آمد پرسنل کارخانجات اطراف و ساکنین شهرهای کردان، کوهسار، گلسار و چهارباغ، کمک شایانی به کاهش ترافیک آزادراه کرج_ قزوین خواهد شد.

 حق لطفی با اشاره به تحویل هشت هزار واحد مسکن مهر شهرجدید هشتگرد در سال گذشته اظهار داشت: در زمان حاضر تنها ۶۰۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد در مرحله نازک کاری قرار دارد که با اتمام آن پرونده نازک کاری مسکن مهر بسته می شود و همچنین حدود هفت هزار واحد نیز در مراحل نهایی تحویل است.

وی افزود: در زمان حاضر برای تکمیل مسکن مهر ۳۸۰ میلیارد تومان نیاز است که از این مبلغ ۸۰ میلیارد تومان تعهد بانک عامل و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز مردم باید ایفای تعهد نمایند.

حق لطفی گفت: در همین راستا دولت با استفاده از تمام ظرفیت‌ها نسبت به تکمیل پروژه‌های مسکن مهر اهتمام داشته تا هرچه سریعتر این پروژه ها تکمیل و تحویل مردم گردد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرداظهار داشت: در زمان حاضر در مسکن مهر کمبود ۶ هزار کنتور برق و ۶ هزار کنتور آب و ۶ هزار کنتور گاز وجود دارد که طبق هماهنگی با ادارات خدمات رسان، مقرر شده ماهانه ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ کنتور را نصب نمایند تا به امید خدا تا پایان سال پرونده مسکن مهر بسته شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد در خصوص فروش عرصه مسکن مهر گفت: فروش عرصه مسکن مهر اجباری نبوده و اختیاری است.

حق لطفی از آمادگی مجموعه شرکت عمران در خصوص تحویل زمین رایگان برای ساخت ادارات خدمات رسان، مجموعه فرهنگی، ورزشی، مذهبی، آموزشی و درمانی خبر داد و گفت: امیدواریم حاصل همکاری مجموعه شرکت عمران با ادارات مرتبط، ساخت مرکز درمانی و مدرسه و امثال آن باشد.

وی افزود: در زمان حاضر ۳۲ باب مدرسه در شهر جدید هشتگرد ساخته شده که ۲۵ باب آن توسط شرکت عمران و هفت باب توسط خیرین احداث شده و سه باب‌ نیز توسط شرکت عمران در حال ساخت است.

حق لطفی با اشاره به ساخت یک درمانگاه با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرجدید هشتگرد گفت: زمینی به مساحت ۱.۷ هکتار نیز آماده شده تا پس از تغییر کاربری برای ساخت بیمارستان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان البرز قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد همچنین از واگذاری ۱۰ قطعه  زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی برای ساخت مراکز درمانی و درمانگاه خبر داد و گفت: در چند نقطه شهر با سرمایه گذاری یکهزار میلیارد تومان ساخت مراکز تجاری به منظور خدمات رسانی به مردم درحال انجام است.

حق لطفی از آماده سازی ۲ ورزشگاه چندمنظوره با زمین اختصاصی والیبال ساحلی و بدمینتون و سه پارک در فاز هفت، ساختمان ایستگاه آتش نشانی مادر و مدیریت بحران با ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح ها تا پایان‌سال جاری، بخشی از نیازهای شهر و شهروندان مرتفع شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد در پایان در خصوص مسکن ملی نیز اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد به خوبی درحال اجرا می‌باشد و متقاضیان در مرحله اول با پرداخت ۴۹ میلیون تومان که ۹ میلیون تومان آن پیش پرداخت عرصه واحد می‌باشد در این طرح جانمایی می‌شوند و ۱۵۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بانکی به هر واحد مسکونی پرداخت خواهد شد و الباقی متناسب با پیشرفت پروژه از متقاضیان دریافت می گردد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …