چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

سفیر پاکستان: افزایش تعاملات اقتصادی با ایران را دنبال می‌کنیم

روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس در گزارش شنبه شب خود به نقل از رحیم حیات قریشی در دیدار با استاندار فارس در شیراز، با اشاره به اشتراکات فرهنگی، مذهبی، تاریخی، ادبی مردم دو کشور افزود: مردم پاکستان عشق و احساسات زیادی نسبت به مردم ایران دارند و با آثار ادبی حافظ، سعدی و شاهنامه فردوسی بزرگ می‌شوند.
وی ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار فارس برای تشکیل کمیته پیگیری روابط مشترک ادامه داد: معرفی یک رابط بین استانداری فارس و سفارت پاکستان این روند را تسهیل خواهد کرد.
او اظهار داشت: سالانه تعداد زیادی از مردم پاکستان برای انجام پیوند کبد به هند سفر می‌کنند که با توجه به شرایط موجود بین دو کشور صدور ویزا برای اتباع پاکستانی از سوی کشور هند با مشکل مواجه شده که این موضوع می‌تواند زمینه‌ای برای مراجعه بیماران نیازمند پیوند کبد به شیراز باشد.
وی ادامه داد: در این میان، استان فارس می‌تواند نقش موثری در تقویت روابط دو کشور ایران و پاکستان ایفا کند.
آینده روشنی برای روابط فارس و پاکستان می‌توان متصور بود
استاندار فارس هم در این دیدار، با اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی، مذهبی و ادبی مردم ایران و پاکستان علاقه‌ای که مبتنی بر این نقاط اشتراک شکل گرفته افزود: شرایط به گونه‌ای است که می‌توان آینده روشنی برای ارتباطات گسترده و موثر بین پاکستان و فارس متصور بود.
محمد هادی ایمانیه، با اشاره به راه اندازی بزرگترین مرکز پیوند اعضای دنیا در فارس ادامه داد: مرکز پیوند کبدشیراز هم می‌تواند پذیرای بیماران پاکستانی و دستیاران و دانشجویان این کشور باشد.
وی ادامه داد: از آنجا که دانشمندان پاکستانی در سطوح بالای علمی قرار دارند، همکاری‌ بین دانشگاه‌های استان فارس و این کشور می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای توسعه روابط باشد.
او افزود: ظرفیت‌هایی همچون وجود صنایع الکترونیک و اُپتیک از دیگر مواردی است که می‌تواند همکاری‌های دو کشور را افزایش دهد.
استاندار فارس افزود: توانمندی و ظرفیت‌های فارس و پاکستان در زمینه تولید محصولات کشاورزی و باغی نیز فرصت مناسبی برای تبادل محصولات بین پاکستان و استان فارس و گسترش همکاری ها ایجاد کرده است.
ایمانیه، با اشاره به حضور تعداد محدودی از اتباع پاکستان در فارس و همچنین تعداد محدودی اتباع فارس در کشور پاکستان، خواستار انجام اقداماتی در جهت رفع مشکلات این اتباع شد.
وی، تعلق خاطر و علاقه مسلمانان کشور پاکستان به اهل بیت (ع) را یادآور شد و افزود: شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و میزبان حرم‌های مطهر برادران اما هشتم شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است واز این رو گردشگری مذهبی و پذیرایی از زائران پاکستانی در فارس هم از موضوعات مشترک بین دو کشور است.
استاندار فارس افزود: علاوه بر این سالانه تعداد بیشماری از مردم پاکستان برای حضور در مراسم اربعین حسینی از فارس عبور می‌کنند که در این راستا نیز آماده خدمت رسانی به این عزیزان هستیم.
ایمانیه، خواستار تشکیل کمیته‌ای مشترک بین استان فارس و پاکستان شد و گفت: زمینه‌هایی مختلف همکاری در این کمیته باید به تفاهم نامه‌های اجرایی و عملیاتی تبدیل شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …