پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

نشست مشترک مدیران صدا و سیما و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد

نشست مشترک مدیران صداوسیما و مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با هدف پیگیری مطالبات مردمی، معرفی مفاخر معاصر و شناسایی چهره های ناشناخته در حوزه های فرهنگی و هنری در استان برگزار شد.

نشست مشترک مدیران صدا و سیما  و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز البرز با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت گفت: این دهه می تواند برای همه ما مایه برکت باشد به ویژه در دستگاه های فرهنگی که بتوانیم به بخشی از وظیفه خود عمل کنیم.

علی صادق مقدسی در خصوص اجرای عادلانه سازی یارانه ها گفت: در این خصوص با مدیران و کارشناسان ادارات کل (سازمان صمت، تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی ) با هدف همدلی و با توجه به کارکرد نظارتی صدا و سیما، نشست هایی را برگزار کردیم و به عنوان رسانه رسمی استان اعلام آمادگی کردیم تا با پیوست رسانه ای و به عنوان بازوی کمکی در کنار دستگاه ها باشیم تا مباحث مرتبط را از طریق صدا و سیما با مردم مطرح کنند.

وی افزود: به عنوان بازوی جدی در حوزه فرهنگ و هنر نیز اعلام آمادگی می کنیم به ویژه در شهرستان های استان تا با هم افزایی، مطالبات مردم را پیگیری کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای البرز از مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست هنرمندان و چهره های نا شناخته در شهرستان های استان  را که دارای ظرفیت های خوبی هستند به صدا و سیما معرفی کنند و بیش از گذشته به مفاخر استان به ویژه چهره های معاصر پرداخته شود.

تاکید بر کارهای نمایشی که می توان کار مهندسی پیام را انجام داد، کار برای خردسالان و سالخورده ها همچنین شرکت در جلسات سوژه یابی معاونت خبر صدا و سیما با حضور مدیران و کارشناسان فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مواردی بود که مدیرکل صدا و سیما به آنها اشاره کرد.

مقدسی با تاکید بر این مطلب که صدا و سیما روابط عمومی هیچ دستگاهی نیست خاطر نشان کرد: پیگیری های ما برای مشکلات مردم نقد نظام نیست بلکه موظف هستیم با دقت و ملاحظه مطالبات مردم را پیگیری کنیم.

وی در پایان با درخواست از روسای شهرستانها نسبت به استعداد یابی افراد توانمند در شهرستانها اعلام کرد با معرفی چهره های فرهنگی و هنری به ویژه در حوزه طنز، صدا و سیما به این موضوع  نیزخواهد پرداخت. 

 در ادامه ی این نشست سعید جابری انصاری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به طرح  هوشمند سازی یارانه ها و اجرای آن در دولت سیزدهم ، اظهار داشت: نگاه بسیار خاص برای قطع کردن دست دلالان و واسطه هایی که سالیان سال منابع و منافع این نظام را را به نفع خود رقم می زدند و متاسفانه در برهه های مختلف، هر موقع این عزم و اراده شکل می گرفت به طرق مختلف در صدد شکست این طرح و ادامه دادن همان مسیر و منوال بودند، حاکم شد و به لطف خدا این حرکت جهادی و انقلابی در کشور شکل گرفت.

جابری انصاری گفت: در ذیل توجهات مقام معظم رهبری همسویی و هم افزایی بین همه دستگاه ها به چشم می خورد. صدا و سیما به عنوان یکی از ارکان اصلی آگاهی بخشی در مسیر جهاد تبیین پیشران بوده است و توانسته وظایف و مسئولیت های خود را به نحو احسنت در ایجاد فضای مطلوب و آرامش بخش در جامعه نقش آفرینی کند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ و هنر در استان البرز با وجود ظرفیت های بیشماری که دارد تلاش می کند که در حوزه فرهنگ عمومی و در حوزه بستر سازی جریانات فرهنگی نقش آفرین باشد.

جابری انصاری، در نشست شورای اداری و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در فضای جدید که طراحی می کنیم برخی افراد نقش هایشان تغییر می کند و ممکن است جابجایی شکل بگیرد کما اینکه جابجایی هایی شکل گرفته است و تلاش برای است که یک حرکت هدفمندی را در دستور کار قرار دهیم 

وی با اشاره به بازدید از برخی مناطق حاشیه ای استان که با فقر فرهنگی مواجه هستند گفت: تلاش بر این است که با هدایت صحیح نیروهای فرهنگی آن خلاء ها را پوشش دهیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه گفت: هنرمندان بسیار خوب و شایسته در رشته های مختلف در استان البرز حضور دارند که اگر به آنها توجه جدی تری شود و بیشتر به هنر والای آنها پرداخته شود و اطلاع رسانی و حمایت شوند در سطح ملی و بین المللی شاهد تحول در این خصوص خواهیم بود.

 وی افزود: در بحث انجمن سینمای استان، ضمن دعوت از دوستان ارزشی و انقلابی که در حوزه سینما فعالیت دارند این سنگ بنا را در استان نهادیم و دبیرخانه ای هم به همین منظور شکل گرفت، ما به جای یکسری افراد ضد ارزشی می توانیم از همین هنرمندان استفاده کنیم تا در گستره بین المللی نقش آفرینی کنند و انشااله مسیر به سمتی پیش رود که بتوانیم از این ظرفیت ها در آن مقیاس استفاده کنیم.

وی افزود: در حوزه تئاتر، استادان بزرگی، همچون آقای فتحعلی بیگی را داریم که یکی از شاخصین حوزه تئاتر در استان البرز است ،این فضا ها داریم و باید تقویت کنیم و به آن نقطه مطلوب برسانیم. جابری انصاری در ادامه خطاب به مقدسی، مدیرکل صدا وسیمای البرز گفت: باید از حوزه سیما تشکر کرد چون واقعا در حوزه اطلاع رسانی تلاش بی وقفه ای دارند.

وی گفت: ما به مدیران خود نیز اعلام کردیم که ارتباطات و تعاملات خود را با صدا و سیما بیشتر کنند تا در بحث اطلاع رسانی در خصوص فرهنگ و هنر بتوانیم کمکی بکنیم و بخش رسانه ای به جامعه مخاطب بتواند نکات لازم را انتقال دهد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه گفت:از آن جا که دایره شمول مخاطبین ما بسیار است ، نوع تعاملاتمان با صدا و سیما قعطاً اهمیت ویژه ای دارد، تبیین شرایط در گام دوم انقلاب یکی دیگر از نکاتی است که ما به آن توجه داریم که باید از بستر صدا و سیما به آن بپردازیم.

وی ضمن اشاره به برگزاری اولین شورای اطلاع رسانی استان گفت: پتانسیل های بی شماری در استان البرز موجود است و با این نگاه باید در بحث جهاد تبیین و نظریه گام دوم انقلاب بتوانیم سیاست های فرهنگی و هنری را با مجموعه صدا و سیما همسو و همگام کنیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در پایان تصریح کرد: ما اعلام آمادگی خود را با صدا و سیمای استان برای رسیدن به هدف والا،که همانا تبیین شرایط موجود و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است خواهیم داشت

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …