پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

نمایشگاه نقاشی و صنایع دستی معلولان ذهنی کازیوه در سقز گشایش یافت

به گزارش ایرنا، نمایشگاه گروهی نقاشی معلولان ذهنی آموزشگاه کازیوه در گالری مانا در پردیس سینمای مهر سقز روز شنبه برپا شد و در این نمایشگاه ۷۰ اثر از ۲۰ هنرمند معلول سقزی به نمایش گذاشته شده است.

 مدرس آموزشگاه معلولان پسر کازیوه سقز در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه این معلولان دارای توانایی و استعداد خاصی هستند، اظهار داشت: ۲۰ پسر معلول ذهنی مرکز کازیوه سقز آثار خود را در این نمایشگاه به معرض دید علاقه مندان گذاشته اند.

شلیر قدیمی افزود: در این نمایشگاه، ۷۰ اثر معلولین ذهنی پسران بالای ۲۰ سال کازیوه سقز در رشته‌ نقاشی با موضوعات مختلف و با استفاده از تکنیک های رنگ پلاستیک، گواش و اکرولیک به نمایش گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: مسعود شکری، فتاح قادری، کیان سعیدی، رامیار خضری ، سامان حسینی، هەژار فاتحی، محمد قادری، سیامک حسینی، سوران فاتحی، ابراهیم انوری، فرزاد گزیزی، رحمان خدامرادی، زانیار فلاحی، شادمان علی زاده، محمد بلوری، مسعود شکری، بهزاد شهنازی، کیوان شاهینی و رحمان رضایی هنرآموزانی هستند که با تابلوهای نقاشی در این نمایشگاه حضور دارند

قدیمی یادآور شد: آشنایی اقشار مختلف جامعه با توانمندی معلولان ذهنی و علاقه بە رشته نقاشی و گرامیداشت روز معلولان اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده است. 

علاوه بر تابلوهای نقاشی، نمد دوزی و چرم دوزی از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای برپایی این نمایشگاه بود.

 مرکز حرفه آموزی معلولین ذهنی پسران سقز حمایت از این دسته از افراد دارای نقص جسمانی را برعهده دارد که از جمله این حمایت ها می توان به ارایه آموزش های فنی و حرفه ای، هنری و ورزشی به این دسته از معلولان اشاره کرد.

این نمایشگاه در ۲ نوبت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح و عصر ۱٥ تا ۱٨ تا تاریخ ۱٨ آذر ماه در محل گالری مانا پردیس سینمای مهر سقز برای بازدید عموم دایر است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …