پنجشنبه , 9 فروردین 1403

اجلاس مدیران بستری برای هم افزایی متولیان تعلیم و تربیت است

مدیرآموزش و پرورش شهرستان نظرآباد عصر سه شنبه درحاشیه برگزاری  اجلاس  مدیران آموزش و پرورش البرزگفت: سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش سراسر کشور با شعارنصیب برابرآموزشی ،ارتقاء کیفیت یادگیری و تربیت تمام ساحتی در گام دوم انقلاب اسلامی طی روزهای پنجم و ششم مردادماه برگزار می شود.

مسعود مهران نیا افزود:در این اجلاس که با حضور بیش از ۱۳۵۰ نفر از مدیران ستادی ، مدیران کل ،روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور و اعضاء شورای معاونین استان ها به صورت مجازی و در فضای شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) برگزار می شود.

وی بیان داشت: دراین اجلاس سراسری در خصوص محورهای تامین عدالت در فرصت های یادگیری، پروژه مهر و مدیریت و راهبری فعالیت های مرتبط با بازگشایی مدارس، تحول در برنامه های درسی،  محتوا و مواد اموزشی، پایدارسازی منابع انسانی،الگوهای یادگیری مبتنی بر فناوری های نوین، نوآوری در روش های سنجش و ارزشیابی و تضمین کیفیت، صیانت از دانش اموزان ،خانواده و معلم در فضای مجازی و امنیت و سلامت جسمی و روانی دانش آموز ،معلم و خانواده بحث و تبادل نظر می شود.

وی تصریح کرد: اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور یکی از مهم ترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه درآستانه تغییر دولت قرارداریم ، اضافه کرد: بررسی و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش یکی از مهم ترین کارکردهای این اجلاس سراسری است.

مهران نیا ادامه داد: اجلاس سراسری مدیران آموزش و پرورش کشورفرصت مناسبی برای ارزیابی سال تحصیلی گذشته در فضای کرونایی و آموزش مجازی و غیر حضوری نیز می باشد.

وی از بررسی چالش ها، فرصت ها و مشکلات آموزش و پرورش اعم از کمبود نیروی انسانی، منابع مالی، نیاز به فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی، شیوه و شکل بازگشایی مدارس در مهر۱۴۰۰ که مدارس حضوری یا غیر حضوری باشد را از جمله فواید برگزاری این اجلاس برشمرد.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان نظرآباد تاکید کرد: در این اجلاس مهم واثر بخش سازماندهی برنامه ها و سیاست‌های یکسال پیش روی دستگاه تعلیم و تربیت بررسی می شود.

توانمند سازی معلمان

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج نیز گفت: سی و پنجمین اجلاس روسای آموزش و پرورش با هدف هماهنگی در سال  تحصیلی جدید، ایجاد وحدت و انسجام بیشتر، تبادل افکار و به حداقل رساندن فاصله صف و ستاد برگزار می شود.

مراد مالمیرهدف از برگزاری این اجلاس را سیاست گذاری یکسال آموزش و پرورش و همچنین ارائه راهکارها و برنامه های مختلف از سوی مسئولان عالی رتبه وزارتخانه برای مدیران ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر دغدغه ما اجرای کامل سند تحول بنیادین بود زیرا برنامه‌های این سند می‌تواند الگوی مناسبی برای آینده کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه آموزشی و تربیتی گام‌های خوبی برداشته شده و تلاش خواهیم کرد تا کمبودها را به هر نحو ممکن برطرف کنیم، یادآورشد: با برنامه ریزی و مدیریت جهادی می توان از چالش ها عبور کرد.

مالمیرتصریح کرد: کمبود نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات هنرستان‌ها از بزرگ‌ترین مشکلات آموزش‌وپرورش این ناحیه است که امیدوارم با کمک همه مسوولان و افسران سپاه پیشرفت که همان معلمین هستند بتوانیم ریل‌گذاری که انجام داده‌ایم را به مقصد اصلی برسانیم.

وی با بیان اینکه آینده کشور در دست معلمان با تربیت صحیح دانش آموزان است،ادامه داد: متاسفانه چند سالی است بحث توانمند سازی معلمین مورد بی مهری قرار گرفته است امید است در این همایش یکی از موارد مهم توانمند سازی معلمین باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج عنوان کرد: توقع بر این است که ارتقاع سطح زندگی و معیشت فرهنگیان مورد توجه قرار گیرد تا معلم ، معلم باشد نه چند شغلی و چند رنگی زیرا تداوم این روند آسیب زاست.

وی گفت: توجه آمو زش و پرورش در هنرستانهای فنی حرفه ای و کار و دانش  فقط حرف و شعار نباشد و تبصره ۷۵ مورد توجه قرار گیرد.

برنامه تحولی

مدیرآموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ گفت: برگزاری اجلاس می تواند فرصتی ویژه برای متولیان تعلیم و تربیت سراسر کشور فراهم آورد تا با استفاده از راهبرد همفکری و راهکارهای گروهی گامی مهم در راستای ارتقای کیفیت برنامه های تحولی بردارند.

نجم الدین قاضی میر سعید افزود:  برگزاری این اجلاس در سه محور علمی و سه محور با موضوعات روز آموزش و پرورش برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شعار این دوره از اجلاس با الهام از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مطالبات مقام معظم رهبری نصیب برابر آموزشی، ارتقای کیفیت یادگیری و تربیت تمام ساحتی در گام دوم انقلاب اسلامی تعیین شده است.

وی ادامه داد: برای ایجاد و گسترش دامنه تحول درفرآیند تعلیم و تربیت باید برنامه محور حرکت کرد تا با هم افزایی شاهد کاهش مشکلات و رشد در ابعاد مختلف کاری حوزه آموزش و پرورش شد.

میر سعید همچنین تجهیز مدارس به  امکانات بروز جهت توانمند سازی دانش آموزان، جهت افزایش گرایش به سمت رشته ای فنی حرفه ای تاسیس هنرستان های  مورد نیاز را از جمله راهکار آموزش وپرورش شهرستان برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص آموزش مهارت محورعنوان کرد.

وی بیان داشت: وسعت و پراکندگی منطقه، کمبود نیروی انسانی در بخش خدماتی وسرایدار، تراکم دانش آموزی بالا در مناطق شهری، کمبود دانش آموزان در مناطق روستایی ، فضای فیزیکی، نیروی مهارتی، آمار بالای دانش آموزان اتباع از مهمترین مشکلات و چالشهای آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ است.

گسترش دامنه آموزش

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز اظهارداشت: برای گسترش دامنه آموزش مجازی در ایام کرونا، تامین سخت افزارهای آموزش مجازی جهت استقرار یادگیری الکترونیک و تحت پوشش دادن روستاهایی که به‌ اینترنت دسترسی ندارند، در دستورکار قرار گیرد.

فرزاد شعبانی خاطرنشان کرد: توانمند سازی فرهنگیان در موضوعات نحوه ایجاد انگیزه در دانش آموزان، تولید محتوای الکترونیک و کلاس معکوس و نحوه ارزشیابی اصیل در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: برگزاری کلاسهای حضوری تحت عنوان آموزش جهادی ویژه دانش آموزانی که از آموزشهای مطلوب برخوردار نبودند، پیگیری تلفنی آموزشهای مجازی و ارائه بازخوردهای لازم، طراحی کارنامه ارزیابی فعالیت های آموزشی دبیر، انجام پژوهش تحت عنوان شناسایی و تبیین چالشهای آموزشی منطقه در ایام کرونا از جمله اقدامات شاخص این منطقه در ایام کرونا بوده است.

وی خواستارایجاد امکان ارتباط تصویری دوسویه و تعاملی با هدف افزایش کیفیت آموزشی در سامانه شاد شد و عنوان کرد: با اتخاذ سیاست تمرکز زدایی در ایام کرونا پیشنهاد می‌شود به نحوی که اختیارات لازم به مناطق آموزشی داده شود تا با توجه به شرایط منطقه، نسبت به نحوه ارائه آموزش‌ها تصمیم گیری نمایند و همچنین فعالیت‌های آموزشی بصورت ترکیبی ” حضوری و مجازی”  برگزار گردد.

شعبانی به لزوم هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های فنی اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود امکانات متناسب جهت  ایجاد رشته های جدید و متناسب با شرایط منطقه تهیه گردیده و شرایط ایجاد رشته های جدید از حالت پیچیده بروکراسی خارج گردند همچنین تجهیز کارگاههای هنرستانها بصورت کلی مد نظر قرار گیرد.

وی تهیه کتب راهنمای تدریس والدین بویژه والدین دانش آموزان دوره ابتدایی، تخصیص اعتبارات لازم جهت توانمند سازی اولیا و ایجاد یک سامانه جهت رسیدگی به شکایات اولیا در این راستا راهگشا خواهد بود.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج تاکید کرد: کمبود نیروی متخصص، پایدار و دارای تجربه کافی، بزرگترین مسئله در مناطق محروم بشمار می آید.

استان البرز ۴۷۵ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …