جمعه , 14 اردیبهشت 1403

صدر بار دیگر بر نه شرقی و نه غربی بودن دولت آینده عراق تاکید کرد

به گزارش ایرنا از صفحه توئیتری صدر، وی پس از دیدار با رهبران سیاسی شیعه در برگه‌ای با خط خود نوشت: حکومت اکثریت ملی عراق نه شرقی و نه غربی خواهد بود.

ساعاتی پیش نیز هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح در پارلمان عراق و فالح الفیاض ریس سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) برای دیدار با صدر وارد شهر نجف اشرف شدند.

این نخستین باری نیست که صدر موضع خود در قبال تشکیل دولت آینده عراق بیان می کند، پیش از این نیز وی بر نه شرقی و نه غربی بودن حکومت اکثریت ملی عراق تأکید کرده است.

فراکسیون صدر به رهبری مقتدا صدر با کسب  ۷۳ کرسی پارلمان عراق از مجموع ۳۲۹ کرسی، بیشترین کرسی را در میان احزاب عراقی انتخابات اکتبر (مهر/ آبان) عراق به خود اختصاص داده است.

وی روز پنجشنبه نیز با شخصیت‌های سیاسی عراقی درباره «شرایط سیاسی این کشور گفت و گو کرد.

در بیانیه دفتر مقتدا صدر در نجف اشرف آمد که وی چند تماس تلفنی با «مسعود بارزانی» رییس اقلیم کردستان، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان، «نوری المالکی» رییس ائتلاف «دولت قانون» و نیز «خمیس خنجر» رییس ائتلاف سیاسی «حاکمیت» (السیاده) برقرار و با آنها درباره «برخی قضایای مهم مربوط به شرایط جاری عراق» بحث و تبادل نظر کرده بود.

ائتلاف سیاسی الخنجر و الحلبوسی که بعد از انتخابات عراق با مداخله ترکیه و امارات متحده عربی تحت عنوان «السیاده» (حاکمیت) شکل گرفته، بصورت گسترده در  رسانه ها، شبکه های اجتماعی و از سوی فعالان سیاسی مورد انتقاد قرار گرفته است.

ناظران معتقدند که به دلیل اختلافات سیاسی و  تحولات جدید بین المللی و منطقه ای، ابهامات درباره روند تشکیل حکومت و دولت در عراق ادامه دارد و همین امر، تعیین زمان دقیق شکل گیری دولت را در این کشور با مشکل مواجه کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …