پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

خانه های مجاور گودبرداری غیر اصولی در کرج تخلیه می شود

غفور قاسم پور روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران کرج افزود: با مصوبه ویژه ای در این ستاد ، ضرب الاجل تخلیه فوری ساکنان ساختمان مجاور در پروژه گودبرداری شده غیراصولی حصارک کرج صادر شده است.
 
وی با بیان اینکه مر قانون را اجرایی خواهم کرد و جان مردم در اولویت اصلی است، ادامه داد: در شرایط فعلی تنها تصمیم و اولویت دار ترین انتخاب، تخلیه و اسکان ساکنان است.

قاسم پور گفت: بنابراین با حمایت و پشتیبانی دستگاه های مرتبط و در راستای اجرای قانون، به قید فوریت تخلیه ساکنان ساختمان مجاور در پروژه مجتمع تجاری منطقه حصارک که بصورت غیراصولی  گودبرداری شده است، انجام پذیرد.
 
وی با اشاره به مصوبه روز گذشته در صحن شورای شهر کرج مبنی بر اختصاص ۵۰ میلیون تومان به هر خانوار اضافه کرد: سلامت و جان مردم مهم است و اگر فرزندان ما در این شرایط بودند حاضر نبودیم لحظه ای درنگ نکنیم بنابراین به فوریت باید تصمیمات روی کاغذ به مرحله اجرا گذاشته شود.
 
قاسم پور با بیان اینکه اهمیت موضوع موجب ورود نماینده  ولی فقیه در استان البرز و استاندار  شده است، گفت: مصوبات ستاد مدیریت بحران لازم الاجرا است و اگر به مرحله اجرا نرسد گزارش آن را به دستگاه قضایی اعلام می شود تا با اهمال گران در این زمینه از مجرای قانون برخورد شود.
 
معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج در این جلسه ضمن شنیدن دغدغه های مالک و پیشنهادات طرح شده برای پیشگیری از وقوع بحران احتمالی مصوباتی را بدین شرح تصویب و اعلام کرد که از جمله آن می توان به مصوبه  مطابق قانون، مالکان نسبت به تخلیه فوری و اسکان ساکنان ساختمان مجاور گودبرداری غیر اصولی در حصارک کرج،  تمهیدات لازم را اتخاذ داشته باشد اشاره داشت.

قاسم پور گفت:مالکان موظف هستند مطابق قانون  نسبت به تخلیه فوری محل اقدام و طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها در صورت عدم تمکین با حکم قضایی تخلیه از محل صورت پذیرد. 

فرماندار کرج یادآورشد:در صورت عدم تمکین مالکان، عدم اجرای قانون، عدم تخلیه و اسکان به محل جدید، برابر قانون تصمیم گیری شود.

وی بیان داشت: شهرداری کرج موظف به اطلاع رسانی تخلیه محل به ساکنان می باشد. 

قاسم پور ادامه داد: شهرداری کرج به قید فوریت پلاک های اسکان ساکنان را شناسایی کند و  طبق قانون تامین منابع مالی اسکان بر عهده مالکان می باشد و در صورت عدم اجرای آن شهرداری موظف به تامین منابع مالی اسکان خواهد بود.

وی گفت: تشکیل کمیته فرعی ستاد پیشگیری از بحران با محوریت معاون امور عمرانی و فرمانداری ویژه شهرستان کرج و با حضور سازمان نظام مهندسی، نماینده تام الاختیار شهرداری کرج، نماینده تام الاختیار مدیریت بحران استانداری البرز، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی ضرب الاجل برای اسکان خانواده ها و با هماهنگی مقام قضایی  شهرداری موظف است، حکم تخلیه ساختمان را  به ساکنان ابلاغ کند.

فرماندار کرج افزود:تامین منابع مالی بر عهده مالکان می شود و در صورت عدم اجرا شهرداری مکلف به تخلیه می باشد.

وی بیان داشت: طی کوتاه ترین زمان، تمهیدات لازم جهت اسکان ساکنان توسط مالک و شهرداری صورت گیرد و مدیریت اسکان ساکنان با شهرداری کرج خواهد بود.

بررسی های میدانی از آثار برجای مانده از یک گودبرداری عمیق در منطقه حصارک کرج، بیانگر آن است که در پس بی توجهی یک مالک و عدم نظارت ها، پس از هفت سال اکنون خطر آوار ساختمان، خواب را از چشمان ساکنان ۷۰ خانوار همجوار آن ربوده و همچون کابوسی زندگی ۳۰۰ نفر ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …